کشتارگاه صنعتی پارس آبادمغان بعد از یک ساله تعطیلی با حمایت دادستان شهرستان و مدیریت جدید به چرخه فعالیت بازگشت.

به گزارش فریاد ارس، فیروز فرهانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس‌آباد در این خصوص گفت: با بازرسی‌های میدانی صورت گرفته در بدو قبول مسئولیت مشاهده نواقصات، تشکیل جلسات و دستور قاطع برای رفع نواقصات و حمایت های قانونی انجمن حمایت از زندانیان و پیگیری های مکرر قضایی و نهایتاً با تغییر مدیریت، کشتارگاه صنعتی شهرستان پارس آباد شروع بکار کرد.

وی افزود: در این راستا جلسه‌ای با حضور ادارات و نهادهای ذیربط و مدیران جدید کشتارگاه در محل دفتر دادستانی تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ و مصوبات جلسه بلافاصله ابلاغ شد.

فرهانی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد از تاریخ شروع به کار کشتارگاه با مدیریت جدید از کشتار غیر مجاز در سطح شهر ممانعت بعمل آمده و توسط اتحادیه قصابان و ادارات صمت، تعزیرات و دامپزشکی به قصابان و کبابی های منطقه ابلاغ شود و در صورت کشتار غیر مجاز و عدم همکاری با کشتارگاه، واحد صنفی پلمپ و برابر مقررات مجازات خواهند شد.

دادستان پارس آباد با بیان اینکه در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی و عدم درج مهر دامپزشکی با فروشنده طبق قانون برخورد می‌شود، افزود: باتوجه به شیوع بیماریهای دام و نیز در راستای حفظ سلامت شهروندان عرضه کنندگان گوشت موظف به داشتن مهر اداره دامپزشکی بر روی لاشه دام‌ها هستند.

دادستان پارس آباد همچنین با اعلام اینکه در خصوص بهداشت عمومی و سلامت مردم با هیچ کسی تعارف نداریم، تصریح کرد: سلامت مردم برای ما دارای اهمیت بوده و در اولویت است و در این خصوص تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم اغماض کنیم.

گفتنی است، تنها کشتارگاه صنعتی شهرستان پارس آبادمغان با ظرفیت تولید روزانه ۲۵٠ راس دام سبک و ۵٠ راس دام سنگین از آذرماه سال ۱۴٠۱ به علت مشکلات بهداشتی و ضعف مدیریتی پلمب شده بود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری