استاندار اردبیل در سومین سفر شهرستانی به بیله سوار با اشاره به نارضایتی‌ها از برخی مدیران در بیله سوار بر تغییرات مورد نیاز مدیریتی در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش فریاد ارس، سیدحامد عاملی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: با توجه به ارزیابی‌های انجام‌شده، مردم شهرستان بیله‌سوار نارضایتی‌هایی از برخی مدیران شهرستانی دارند که لازم است فرماندار بیله‌سوار این موضوع را به‌شکل کامل بررسی کند تا در صورت نیاز تغییرات مدیریتی انجام شود.

وی در ادامه به تأمین بخشی از نیازهای اساسی مردم شهرستان بیله‌سوار در حوزه بهداشت و درمان از جمله خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن، تکمیل درمانگاه تأمین اجتماعی و استقرار پزشکان متخصص اشاره کرد و گفت: برای خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن مورد نیاز شهرستان بیله‌سوار، وزارت بهداشت ۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده و اعتبار دیگری افزون بر ۴میلیارد تومان تأمین خواهد شد تا طی ماه‌های آینده این دستگاه تشخیص درمانی در شهرستان بیله‌سوار خریداری شود.

استاندار اردبیل در ادامه افزود: بودجه درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان بیله‌سوار به ۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و تا پایان هفته جاری در رابطه با تکمیل این مرکز درمانی تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد و جهت استقرار پزشکان متخصص در شهرستان بیله‌سوار، ۱۴ واحد مسکونی پیش‌بینی شده است که با بهره‌برداری از ۸ واحد طی هفته‌های آینده، پزشکان متخصص در شهرستان مستقر خواهند شد.

تعیین تکلیف واگذاری اراضی کشت‌وصنعت به عشایر در قالب تعاونی

سید حامد عاملی گفت: تعیین تکلیف واگذاری اراضی کشت‌وصنعت به عشایر منطقه در قالب تعاونی در حال انجام است و اخیرا ۳ تعاونی واگذار شده و پیش از این ۶ تعاونی دیگر هم واگذار شده بود و واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین به لحاظ حقوقی مشکلاتی داشته که در صدد رفع این اشکالات و اتخاذ تصمیمات درست هستیم.

وی ادامه داد: تأمین زیرساخت‌های لازم جهت رشد و پیشرفت استان اردبیل بسیار مهم است و پس از تأمین زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری نقش بسیار اساسی در پیشرفت دارد که انتظار داریم اصحاب رسانه استان‌ رفع موانع حضور سرمایه‌گذاران را مطالبه‌گری کنند.

تغییرات مورد نیاز مدیریتی در شهرستان بیله‌سوار انجام شود

استاندار اردبیل افزود: در موضوع منطقه آزاد استان اردبیل، پس از بررسی مسئله در سطح مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، سرانجام تصمیم ملی مبنی بر این شد که قانون اجرا شود و تمرکز دولت مرکزی و محلی بر روی این موضوع است.

عاملی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های ویژه منطقه مغان در استان، نگاه ملی به این منطقه را ضروری دانست و گفت: پایاب سد خداآفرین، یکی از ظرفیت‌های منطقه مغان است که بهره‌برداری از آن موجب افزایش یک میلیون تنی محصولات کشاورزی و تولید سالانه ۱۵هزار میلیارد تومان ثروت خواهد شد.

وی گفت: پایاب سد خداآفرین، یکی از ظرفیت‌های منطقه مغان استان اردبیل محسوب می‌شود که بهره‌برداری از این پایاب سد نیازمند اعتبار ۵هزار میلیارد تومانی است که در صورت فعال‌سازی این ظرفیت ویژه، محصولات کشاورزی استان یک میلیون تن افزایش پیدا کرده و منجر به خلق ثروت سالانه به ارزش ۱۵هزارمیلیارد تومان خواهد شد و در نتیجه تولید ناخالص استان افزایش و شکاف موجود در سرانه درآمد استان به‌شکل محسوسی کاهش خواهد یافت.

استاندار اردبیل بیان کرد: تأمین اعتبار لازم برای بهره‌برداری از پایاب سد خداآفرین به‌صورت نوین در حال بررسی است و این موضوع به اطلاع رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور رسانده شده و البته در سال گذشته به این پروژه اعتباری افزون بر ۷۵۰میلیارد تومان تخصیص یافته است.

آب‌رسانی از مجتمع خروسلو به ۲۴۷ روستای بیله‌سوار در دستور کار است

عاملی گفت: برای تکمیل پروژه آب‌رسانی از مجتمع خروسلو به ۲۴۷ روستای بیله‌سوار برخی اقدامات لازم توسط بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) انجام شده است که ظرفیت این مجموعه از ۴۰هزار لیتر به ۸۰هزار لیتر افزایش پیدا می‌کند و پمپ مجموعه نیز نصب خواهد شد و تا به امروز ۷۵میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی با اشاره با اقدامات زیرساختی برای شهرستان بیله‌سوار ادامه داد: سال گذشته ۶۵میلیارد تومان اعتبار جهت راه‌اندازی پست ۲۳۰ کیلوولت تخصیص یافت که با توجه به مشکلات سال‌های اخیر، پایداری نسبی در حوزه برق شهرستان انجام شده است و همچنین تا پایان سال در کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اردبیل، دکل‌های مخابراتی نصب و آنتن‌دهی مناسبی در دسترس روستاییان قرار خواهد گرفت.

استاندار اردبیل تصریح کرد: شهرداری‌ها باید به‌دنبال خلق منابع مالی پایدار باشند و اقدامات لازم این موضوع مشخص بوده و از شهرداران سطح استان اردبیل درخواست داریم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند‌ تا در پیشرفت پروژه‌های شهری شاهد اقدامات قابل توجهی باشیم.

انتهای پیام/

 

  • نویسنده : مرتضی بری