مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل از خرید ۲۶ هزار تن محصول پنبه از‎ کشاورزان مغان و پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبات پنبه‌کاران منطقه خبر داد.

به گزارش ایلِ مغان، ابوالفضل دشتبانی گفت: در روز‌های گذشته ۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبات نزدیک به ۶۰۰ کشاورز پنبه کار استان بر اساس تقدم در تحویل محصول پنبه به کارخانجات پنبه پاک‌کنی پرداخت شده و مابقی مطالبات کشاورزان پنبه کار نیز در روز‌های آینده پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل با اشاره به آغاز خرید پنبه از اواسط آبان ماه با همکاری هشت واحد کارخانه پنبه پاک‌کنی در شهرستان پارس آباد و اصلاندوز مغان افزود: تاکنون بیش از ۲۶ هزار تن پنبه تولیدی کشاورزان شمال استان اردبیل توسط مراکز خرید و کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی خریداری شده است.

دشتبانی اظهار کرد: خرید پنبه از کشاورزان منطقه مغان از اوایل مهر ماه آغاز شده و تا نیمه پاییز ادامه داشت، ولی با افت شدید قیمت محصول برداشت شده و بروز شواهدی مبنی بر ایجاد یک بحران، با تلاش مسئولان شهرستانی، استانی و ملی، با ابلاغ وزیر کشاورزی به سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران حمایت از پنبه‌کاران شروع و عملیات خرید با مدیریت تعاون روستایی آغاز شد که روند تا پایان پائیز خرید پنبه در منطقه مغان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، سطح زیر کشت محصول پنبه در منطقه مغان در سالجاری ۱۸ هزار و ۳۰۰ هکتار بود و پیش‌بینی می‌شود که از این اراضی، بالغ بر ۷۰ هزار تن وش پنبه استحصال شود.

انتهای پیام/