معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل از درخشش هنرمند اردبیلی در رویداد ملی جشنواره خوشنویسی غدیر و جشنواره موسیقی جوان خبر داد.

به گزارش فریاد ارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، سعید نوریان از حضور موفقیت آمیز و کسب رتبه های ارزشمند دو رویداد ملی جشنواره خوشنویسی غدیر و جشنواره موسیقی جوان توسط هنرمندان استان اردبیل خبر داد و گفت: در شانزدهمین دوره جشنواره خوشنویسی غدیر که به صورت ملی و به مناسبت بزرگداشت دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر در تبریز برگزار شد، محمد تقی محرم زاد از استان اردبیل رتبه اول بخش خط نستعلیق را به خود اختصاص داد.

وی با اعلام اینکه در دوره دهم این رویداد ملی ۴۰۰ اثر توسط ۲۰۵ هنرمند کشور از ۵۸ کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، گفت: از بین ۱۲۶ اثر ارسال شده به دبیرخانه دهمین دوره جشنواره خوشنویسی غدیر، اثر محمد تقی محرم زاد از هنرمندان جوان اردبیلی حائز رتبه اول شد.

سعید نوریان با بیان اینکه این جشنواره در بخش های خط نستعلیق، شکسته، ثلث و نسخ تحریر برگزار شده است، اظهار داشت: بیشترین آثار شرکت کننده در این جشنواره در بخش نستعلیق بود که هنرمند اردبیلی با افتخار در صدر این بخش قرار گرفت و هنرمندان استان های البرز و قم در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل افزود: در گروه سنی ب در بخش موسیقی نواحی، حامد باقرزاده خیاوی نوازنده تار آذربایجانی دوم شد.

نوریان با اعلام اینکه برای حضور در بخش های مختلف این دوره از جشنواره موسیقی جوان ۱۷۹۲ هنرمند از سراسر کشور اثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند، اظهار داشت: در بخش موسیقی نواحی و از بین ۴۰۳ هنرمند شرکت کننده در این بخش، در گروه سنی آواز آذربایجانی بخش موسیقی نواحی، مهدی عبدالله پور رتبه دوم را کسب کرد و سالار پور محسنی خیاوی هم سوم شد.

وی با ابراز خرسندی از حضور و درخشش هنرمندان استان اردبیل در رویدادهای هنری و سینمایی، از کسب رتبه های ارزشمند شانزدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان توسط هنرمندان استان خبر داد و گفت: در شانزدهمین دوره جشنواره موسیقی جوان که به همت انجمن موسیقی کشور و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در سه بخش موسیقی نواحی، موسیقی کلاسیک و موسیقی دستگاهی در تهران برگزار شد، هنرمندان جوان استان اردبیل از خطه هنرمند پرور مشگین شهر، سه رتبه ارزشمند این رویداد هنری را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/