شاید جنگ تحمیلی برای خیلی از افراد تمام شده باشد اما برای چشمان همیشه خیره و منتظر به قاب خانواده های رزمندگان مفقود الاثر هیچگاه پایان نیافته است

به گزارش ایل مغان، شاید جنگ تحمیلی برای خیلی از افراد تمام شده باشد اما برای چشمان همیشه خیره و منتظر به قاب خانواده های رزمندگان مفقود الاثر هیچگاه پایان نیافته است و با گذشت ۴۰ سال، هستند خانواده هایی که هنوز خبر آرامش بخشی از عزیزان و جگر گوشه های خود ندارند.

اگر به فهرست شهدای کشورمان دقت کنید متوجه می شوید که درصد بالایی از این شهدا در سنین نوجوانی و جوانی راهی جبهه حق علیه باطل شدند و به فیض شهادت نائل شده اند. این شهدا گرچه به ظاهر در کنارمان نیستند اما ما و نسل امروز از برکت حضور معنوی آنها بهره می بریم و آرمان ها و اهداف مقدس آنان همیشه سرلوحه و چراغ هدایت ماست.

در این میان شهرستان پارس‌آبادمغان نیز در دوران ۸ سال دفاع مقدس پرونده و کارنامه درخشانی داشته است. شهرستان مرزی که همیشه در خط اول دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی بوده و در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی چندین شهید تقدیم این نظام کرده که پیکر ۹ تن از این شهدای والامقام اکنون نیز مفقود الاثر است.

شهدای جاوید الاثر پارس اباد

شهدایی که با گذشت ۴۰ سال هنوز پیکر مطهرشان باز نگشته‌ و خانوادهایشان چشم انتظار بازگشت آنها هستند لذا در این زمینه بر آن شدیم تا به معرفی ۹ شهید جاویدالاثر شهرستان پارس آبادمغان که هنوز شهر چشم انتظار بازگشتشان است بپردازیم. شهدای جاوید الاثری که رفتند و اکنون از آنها سنگ مزار و قبور خالی است که در گلزار شهدای پارس آباد به یادگار مانده است.

وقتی پای درد و دل خانواده‌های شهدایی می نشینیم که پیکر فرزندانشان بازگردانده نشده، میگویند هر بار که شهید گمنام می‌آورند، ما فکر می‌کنیم شاید جگرگوشه ما نیز میان این شهدا باشد. بسیارند پدر و مادرهایی که چشم انتظار فرزندان خود بودند و دلشان طاقت نیاورد و آسمانی شدند تا به دیدار عزیزانشان بروند و چه بسیارند مادرانی که همچنان چشم به در دوخته اند تا شاید خبری از یوسفشان بیاید.

همه ما انتظار را تجربه کرده ایم و می دانیم که انتظار چقدر سخت است اما فقط مادران شهدای گمنام می دانند ۴۰ سال انتظار یعنی چه.

هزاران مفقودالاثر جنگ تحمیلی یادآور بهایی است که ملت ایران برای آرمان‌های اسلام و انقلاب پرداخته است. هر روز که پیکر مطهر شهیدی پس از ده‌ها سال کشف می شود، باید به ما یادآوری کند که جنگ هنوز برای بسیاری از خانوادها به پایان نرسیده است. هر زمان که معاندین و جنگ طلبان داخلی و خارجی با حربه ای جدید، بی‌مهابا سخن از حقوق بشر و آزادی می آورند، باید به آنها یادآوری کرد که این فتنه ها شاید برای آنها صادر کردن دستور از ستادها باشد، ولی برای بسیاری از خانواده‌ها، به معنی مایه گذاشتن از عزیزترین دارایی‌ها و انتظاری جان کاه برای سالها و بلکه دهه‌ها از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری