تولید چیپس چوب از ضایعات و شاخه‌های هرس شده در شهرستان پارس‌آبادمغان راه اندازی شد.

به گزارش ایلِ مغان، خط تولید این طرح که توسط بخش خصوصی در پارس‌آباد راه اندازی شده است با استفاده بهینه از ضایعات و شاخه های هرس شده توسط دستگاه چیپر خُرد و به کود یا چیپس چوب تبدیل می‌شود.

روشن نصیری سرمایه گذار این طرح با بیان اینکه چیپس چوب فرآوری شده برای حفظ محیط زیست و تولید کود گیاهی ارگانیک و… کاربرد داشته، گفت: برای راه‌اندازی خط تولید چیبس چوب بیش از ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تولید جیپس چوب با ۷ دستگاه چیپر در پارس‌آبادمغان شروع شده، افزود: با حمایت شرکت آرتا پان از تولید کنندگان، ضایعات و شاخه های درختان که زمانی سوزانده و باعث آلودگی محیط زیست می‌شد جلوگیری گردیده و اکنون به یک درآمد پایدار تبدیل شده است.

فرماندار پارس‌آباد در بازدید از اجرای طرح تولید چیپس چوب در باغات کشت و صنعت مغان، اظهار کرد: این یک اقدام ابتکاری و خلاقانه ای است که ضمن حفظ محیط زیست باعث ایجاد ارزش افزوده و رونق اقتصادی و اشتغال در منطقه می گردد.

جابر جهانبین از ظرفیت تولید سالانه ۴ هزار تن چیپس چوب در شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت: این محصول در صنایع سلولزی، کاغذ سازی، نوپان و حتی تولید کود ارگانیک برای افزایش بهره وری باغات کاربرد داشته و حمایت و گسترش آن در برنامه شهرستان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، در سالهای گذشته کشاورزان مجبور به جمع آوری ضایعات و آتش زدن آنها می‌کردند که ضمن وارد کردن خسارت به باغات و مزارع همجوار باعث آلودگی هوا می شد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری