وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت پل اتومبیل‌رو بر روی رودخانه مرزی آستاراچای که بین ایران و جمهوری آذربایجان قرار دارد، تا ۶ ماه آینده به پایان می‌رسد.

به گزارش ایل مغان، رستم قاسمی در حاشیه دیدار با معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان درباره اینکه آیا عوارض ورود کامیون‌های ایرانی به آذربایجان در راستای توسعه ترانزیت و روابط حمل‌ونقلی دو کشور کاهش خواهد یافت، گفت: بحث‌های مفصلی بین دو کشور در راستای کاهش پرداخت عوارض کامیون‌های ایرانی برای عبور از آذربایجان بین تهران و باکو انجام شده است.

وی گفت: در راستای همکاری ترانزیتی بین دو کشور نیز ساخت پل “آستاراچای” که قبلاً به گفته وزیر راه و شهرسازی، پیمانکار این پروژه در جلسه امروز حاضر بود و پروژه با زمان‌بندی مناسب در حال پیشروی است و به‌جای هشت ماه، شش‌ماهه تمام می‌شود.

قاسمی همچنین گفت: جلسه امروز برای پیگیری مصوبات کمیسیون مشترک قبلی دو کشور بود که در جمهوری آذربایجان برگزار شده بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مذاکرات ما در مرحله نخست ایجاد پل‌های مشترک بین دو کشور است که آذربایجان را از طریق خاک ایران به نخجوان متصل می‌کند و در کمیسیون مشترک درباره آن توافق شد و به امضای طرفین رسیده است.

به گفته وی، دو کشور امروز درباره شروع عملیات اجرایی و تامین مالی پروژه در یک زمان‌بندی که پایان پروژه یک سال باشد، بحث و گفت‌وگو کردند.

قاسمی گفت: بنا شد که کارگروه مشترک فنی دو کشور از فردا فعالیت را شروع کنند، البته مطالعات اولیه انجام شده است.

انتهای پیام/