جمعی از فرزندان ایثارگران و جانبازان شاغل در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تبدیل وضعیت شده و حکم استخدام رسمی خود را دریافت کردند.

به گزارش ایل مغان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت مغان، در راستای اجرای ماده ۲۲ قانون خدمات رسانی به ایثارگران، ۳۹۰ تن از فرزندان شاهد، ایثارگران و جانبازان شاغل در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تبدیل وضعیت شده و حکم استخدام رسمی و  حق دستمزد خودشان را تحویل گرفتند.

مراسم اعطای احکام کارگزینی ایثارگران تبدیل وضعیت یافته شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان همزمان با ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور مشاور امور ایثارگران استاندار اردبیل، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل، و معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان پارساباد مغان برگزار شد.

در این مراسم، مشاور امور ایثارگران استاندار اردبیل با قدردانی از تلاشهای مدیرعامل کشت و صنعت مغان در خدمات رسانی به ایثارگران این شرکت اظهار داشت: اینجانب در ۲ نقطه با دکتر قاسم محمدی تلاقی داشته ام که اولی بعنوان همسنگر در دوران دفاع مقدس و دومی نیز در مجلس هشتم بعنوان نماینده مجلس بود و در سنگر مزبور نیز با یکدیگر همفکر، هم قسم، هم عهد و هم پیمان بودیم تا صادقانه برای کشور تلاش نموده و موثر واقع شویم.

جواد صبور، تلاش مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را مایه مباهات دانست و افزود: قاسم محمدی از جنس حضرت قاسم اباعبدالله الحسین (ع) و حاج قاسم سلیمانی بوده و مدیری ساعی، کوشا، جهادی، انقلابی، خالص و متدین می باشد. پیش از این مدیران شرکت وارداتی بودند و بدین سبب که فرزند خلف استان مسئولیت مدیرعاملی را عهده دار شده است، بسیار مسرورم.

وی افزود: زمان واگذاری شرکت همگی از وضعیت بوجود آمده ناراحت بودیم. این بنگاه عظیم اقتصادی همچون حضرت یوسف (ع) که به ثمن بخس به مصری ها فروخته شده بود، شرکت مغان نیز به ثمن بخس واگذار شده و توجهی به این نکته نشده بود که این شرکت، انفال و یکی از مکان های تاثیرگذار در کشور و مال امام زمان (عج) است و هرکس در اینجا خدمت کند، افسر و سرباز امام عصر (عج) بوده و هر فردی به این مجموعه خیانت نماید، به امام زمان (عج) خیانت کرده است.

مشاور امور ایثارگران استاندار اردبیل ادامه داد: اصل و اساس فونداسیون شرکت نیروی انسانی آن بوده و اصلاح حسینی انجام شده در این بنگاه اقتصادی همچون سایت موشکی دقیق است. ما در جنگ ترکیبی دشمن بر علیه این نظام و انقلاب قرار داشته و فتنه های آنان برای براندازی نور الهی، قرآن و اسلام می باشد ولی پروردگار متعال اجازه نخواهد داد، اسلام و انقلاب سرنگون گردد.

صبور افزود: جنگ تحمیلی دوران دفاع مقدس در آستانه پرش سیاسی و اقتصادی نظام بر ما تحمیل شد و در حال حاضر که جمهوری اسلامی توفیقات زیادی در عرصه های داخلی و بین المللی کسب کرده است، فتنه ها و دسیسه ها یکی پس از دیگری بر علیه نظام در حال برنامه ریزی و اجرایی شدن است تا با مخطل کردن اقتصاد کشور انقلاب را سرنگون کنند. این در حالیست که خداوند همانند جنگ احزاب که به رسول الله (ص) کمک نمود؛ اجازه نخواهد داد، انقلاب شکوهمند اسلامی سرنگون گردد. در حال حاضر شبکه های تلویزیونی منو تو و ایران اینترنشنال که طریقه ساخت کوکتل مولوتف را به مخالفین آموزش می دادند، نحوه خودکشی را آموزش می دهند.

مشاور ایثارگران استاندار اردبیل گفت: کارتر ۴۰ سال پیش جنگ بر علیه نظام را کلید زده بود ولی همانطور که خداوند این انقلاب را پیروز کرد، در ادامه نیز این نظام را موفق کرده است. ۲۵۰ هزار شهید با فداکاری و ایثار جان و خون درخت تنومند انقلاب را آبیاری کردند و در سایه چنین از خود گذشتگی هایی این نظام تداوم خواهد یافت تا به صاحب اصلی آن که امام زمان (عج) است، سپرده شود.

وی افزود: ماهانه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان توسط بنیاد شهید به پدر و مادر شهدا داده می شود. با وضع موجود و با توجه به گرانی ها این پول کفاف نمی دهد و ما شرمنده این عزیزان بوده و هیچ خدمتی به آنان نکرده ایم.

صبور تصریح کرد: از مدیرعامل، کارگران، کارشناسان و کارمندانی که در این مجموعه زحمت می کشند، تقدیر و تشکر می نمایم. اینجانب از دور و نزدیک با شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ارتباط دارم و اذعان می کنم که با اقدامات انجام یافته در وضع مناسبی قرار داشته و امیدوارم که بهتر از این نیز بشود.

در این مراسم، مدیرعامل کشت و صنعت مغان نیز ضمن خیرمقدم گویی به حضور مسئولان در آیین اعطای حکم کارگزینی فرزندان ایثارگر شاغل در این شرکت اظهار داشت: به منظور تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران مشمول ماده ۲۲ قانون جامع خدمات ایثارگران از سال ۱۳۹۹ تاکنون و سایر بخشنامه های دیگر این اقدام در ۲ مرحله انجام گرفته و در مرحله اول که سال ۱۴۰۰ اتفاق افتاد، به تعداد ۳۷ نفر تبدیل وضعیت گردیدند. مرحله دوم نیز از تیرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده و تعداد ۳۵۹ نفر تکمیل پرونده و پس از طی فرآیند بررسی در کارگروه های شرکت، سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل با صدور کد مستخدمی برای ایشان نهایی و احکام کارگزینی جدید شامل ۲۳۹ فقره قانون کار دائم و ۱۲۰ فقره رسمی قطعی صادر گردیده است.

قاسم محمدی افزود: در پروسه تبدیل وضعیت معاونت محترم توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی، ریاست سازمان امور اداری و استخدامی کشور و معاونین سازمان مزبور، سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و مدیریت کارکنان از جمله نمایندگی ولی فقیه و امور اداری، ایثارگران، هسته گزینش سازمان جهاد کشاورزی استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل و شهرستان پارساباد مغان، مدیریت شرکت و اعضای هیئت مدیره، معاونت اداری، مالی و بازرگانی، برنامه ریزی و بودجه، رفاه و خدمات عمومی، مدیریت اداری و شورای کارگری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در مدیریت نرم افزاری این امر تقبل زحمت نمودند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

وی ادامه داد: جهت سهولت این اقدام ماندگار هماهنگی های لازم با هسته گزینش سازمان انجام گرفت تا تمامی گزینش ها در شهرستان پارساباد مغان و خود شرکت انجام بگیرد. مصاحبه در مرکز استان بدلیل بعد مسافت و زمان بر بودن آن انجام نشد و این اقدام با استقرار نماینده سازمان در شرکت صورت پذیرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در این مراسم ضمن قدردانی از تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان آنان در شرکت کشت و صنعت مغان گفت: خاک زرخیز مغان مایه فخر و مباهات استان بوده و شرکت مغان در سطح استان و ملی حرف های زیادی در زمینه تولید دارد. این بنگاه اقتصادی سکاندار قطب کشاورزی ایران بوده و مدیریت آن بصورت ایثارگرانه خدمت جهادی انجام می دهد و به معنای واقعی کلمه وارث انقلاب و نظام بوده و سمت مدیرعاملی برای مدیرعامل انقلابی شرکت مغان به لحاظ وارستگی و شخصیت بزرگ و بزرگوارانه آن و به جهت سوابق ارزنده اجرایی و مدیریتی بسیار کوچک است.

داود نوری افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که نظام هنوز بصورت کامل قوام نیافته بود، استکبار جهانی با تمام توان برای نابودی انقلاب به صحنه آمده و وارد عمل شد ولی جوانان کشور برای مقابله با مکر و کید آنان عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شده و سینه خویش را در مقابل آتش و گلوله های آنان سپر نمودند که نمونه بارز آن شهادت ۱۵۰ نفر از افراد ۱۵ سال و زیر این سن در استان اردبیل می باشد.

وی تاکید کرد: کسانی که توفیق جانبازی و رزمندگی در دوران دفاع مقدس یافته اند، هر لحظه از زندگی گهربارشان شهیدگونه بوده و منت بزرگی به گردن تک تک ما دارند و بایستی به نحو شایسته ای از این عزیزان تقدیر شود.

عضو هیئت مدیره شرکت نیز در این آیین گفت: ایثارگران در دوران دفاع مقدس به مرحله ای رسیده بودند که واهمه ای از مرگ نداشتند و زحمات آنان با هیچ چیز قابل قیاس نبوده و برای جبران بخشی از آن جلسات متعددی برای تبدیل وضعیت ایثارگران برگزار شد.

اسداله محسن زاده ادامه داد: در طول ۲ سال گذشته توفیقات زیادی در این بنگاه اقتصادی کسب شد. شرکتی که در اوج تنش و در بدترین شرایط قرار داشت، با همکاری رئیس و اعضای هیئت مدیره، پرسنل، کارشناسان و مدیران به مرحله ای رسید که هیچ دغدغه ای از باب تولید و پرداخت ها نداشته و رکوردهای زیادی را در زمینه تولید گندم، جو، کلزا و چغندر قند ثبت نمود که در طول تاریخ تاسیس شرکت بی نظیر بوده و مطمئناً رکوردهای جدیدتری نیز کسب خواهد شد.

قدیر پسندی، عضو دیگر هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت مغان نیز با بیان اینکه زحمات بسیاری برای اعتلای ایران توسط ایثارگران کشیده شده است، گفت: تعداد نیروی انسانی در زمان تحویل شرکت به بخش خصوصی حدود ۵۶۰ نفر ثابت و حدود ۱۵۰۰ نفر نیروی پیمانکار بود که ۶۵۰ نفر نیز توسط بخش خصوصی جذب شد که این امر منطبق بر قوانین نبود و بعد از استقرار هیئت مدیره دولتی در اواسط دیماه ۱۳۹۹ مدیریت شرکت پیگیری های زیادی را برای حل مشکل استخدام نیروهای پیمانکاری و افراد بکارگرفته شده توسط بخش خصوصی بکار بست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پارس آباد نبز گفت: ایثارگران در دوران دفاع مقدس جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته و از کیان نظام، ولایت و انقلاب دفاع نموده و داشته های امروزی ما مدیون جانبازی ها و از خود گذشتگی های آنان است و باید قدر و ارج ببینند.

سرهنگ علی پیرجاهد افزود: بسیاری از مادران شهدا در شرایط سختی زندگی می کنند. آنان بی ادعا بوده و زینب های زمان ما و الگوی شایسته ای برای نسل جدید هستند.

در این مراسم به نمایندگی از کل ایثارگران و فرزندان شاغل در شرکت، احکام کارگزینی ۱۰ نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت یافته شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اعطا شد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری