دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: تا آخرین ساعات ثبت نام روز ششم ثبت نام داوطلب نمایندگی مجلس تعداد ثبت نامی ها از حوزه های انتخابیه استان اردبیل به ۳۰۲ نفر رسید.

به گزارش فریاد ارس، رضا قاسمیان با بیان اینکه در روز ششم ۳۰۲ نفر از دواطلبان نمایندگی مجلس در استان اردبیل ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۳ نفر خانم و ۲۸۰ نفر آقا هستند که در گروه سنی زیر ۵۰ سال، ۶۵ درصد داوطلبان و بالای ۵۰ سال، ۳۵ درصد داوطلبان ثبت‌نام خود را قطعی کردند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین ۱۲۹ داوطلب، پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز ۶۲ داوطلب، مشگین‌شهر ۴۸ داوطلب، خلخال و کوثر ۳۵ داوطلب و گرمی و انگوت ۲۸ داوطلب ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: ۷۶ درصد داوطلبان با مدرک فوق لیسانس و ۱۶ درصد با مدرک دکترا ثبت‌نام کردند که اطلاعات آنها در سامانه به ثبت رسیده و کد رهگیری برای آنها صادر شده است.

قاسمیان تاکید کرد: داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تنها امروز (پنجشنبه) را مهلت دارند تا ساعت ۱۸ عصر ثبت‌نام خود را قطعی کرده و با مراجعه به پنجره واحد انتخابات وزارت کشور، گواهی و مدارک مورد نظر را بارگذاری و تأیید نهایی کنند.

وی ادامه داد: پس از ثبت‌نام داوطلبان، کار هیأت‌های اجرایی و نظارتی برای بررسی صلاحیت‌ها آغاز می‌شود و داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌توانند پس از تأیید شورای نگهبان، حوزه انتخابیه خود را یک بار تغییر دهند.

گفتنی است، انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی ۵ نماینده دارد، یک نماینده از حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز، یک نماینده از حوزه انتخابیه گرمی و انگوت، یک نماینده از حوزه انتخابیه مشگین شهر، یک نماینده از خلخال و کوثر و سه نماینده از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین راهی مجلس شورای اسلامی می‌شوند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری