مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با احداث ایستگاه پمپاژ سربند پارس‌آباد، از خروج ۱۰ میلیون مترمکعب آب در این شهرستان جلوگیری شد.

به گزارش فریاد ارس، علی حیدری اناری اظهار کرد: آب مورد نیاز بخش کشاورزی که در ۵۰ سال گذشته از کشور خارج می‌شد با احداث این ایستگاه ، به شبکه آبیاری و زهکشی مغان اختصاص داده شد تا بخشی از کمبودهای آب در منطقه برطرف شود.

وی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات مشترک شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب در تامین آب مورد نیاز استان بیان کرد: با وجود کاهش شدید منابع آب در مناطق استان دنبال منابع مالی برای تکمیل طرح‌های آبرسانی هستیم تا مردم مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از افرایش ۱۴ درصدی بارش در استان خبر داد و گفت: به‌ دنبال بارش‌های اخیر حجم ذخیره آب در ۵۲ سد این استان به میزان ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

حیدری اناری حجم کل سدهای استان اردبیل را ۵۸۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: امسال حجم ذخیره آب در مخازن سدهای استان اردبیل به ۱۲۰ میلیون متر مکعب رسیده و این میزان این در سال گذشته ۸۱ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

وی با تشریح میزان افزایش حجم ذخیره سدهای استان ادامه داد: میزان حجم ذخیره سد یامچی اردبیل به عنوان اصلی‌ترین منبع تامین آب شرب شهر اردبیل از ۱۸.۱ میلیون متر مکعب در سال گذشته به ۱۶.۲ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، بهره‌برداری پایدار از منابع آبی را یادآور شد و گفت: با توجـه بـه لزوم حفـظ تـوان عملکـردی تاسیسات آبی و حصول اهداف از پیش تعیین شده، بهره‌برداری پایدار از آنها، حفظ بیت‌المال و لزوم بازگشت سرمایه‌گذاری‌های کلان دولت در این بخش، توجه به مدیریت علمی مربوط به نگهـداری و تعمیـرات تاسیسات آبی حائز اهمیت است.

حیدری ادامه داد: احصا و اصلاح فرآیندهای انجام کار به طور مستمر و بازنگری روال حاکم بر مدیریت نگهداری و تعمیـرات تاسیسـات در راستای کاهش هزینه‌های بهره‌برداری و افزایش درآمدهای شرکت مورد توجه ویژه مدیران شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهداف کلان بخش آب استان در تامین آب پایدار استان افزود: تامین، تخصیص و عرضه آب مطمئن و پایدار، بهبود بهره‌برداری و سازگاری با تغییر اقلیم، ارتقای سطح خدمات مشترکین و درآمد، کاهش تصدی‌گری، جذب سرمایه‌گذار و توسعه گردشگری آب و ارتقای سطح بنگاه‌داری و توجه به تعالی سازمانی پنج هدفی است که برنامه‌های بخش آب استان بر اساس این اهداف مورد توجه قرار گرفته است.

حیدری اناری ، افزایش اعتبارات بخش آب استان را در سال‌های اخیر یادآور شد و گفت: اعتبارات بخش آب استان از رقم ۶ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۱۷ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ رسید که بخش قابل توجهی از آن تخصیص یافته است.

در استان اردبیل ۱۰ سد بزرگ و ۴۲ سد کوچک احداث شده است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایرنا