در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به بررسی عملکرد نمایندگان مردم استان اردبیل در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهیم پرداخت.

به گزارش فریاد ارس، طبق آمار موجود، میزان فعالیت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، بر اساس تعداد مشارکت در رای‌گیری‌ها، ارائه پیشنهادات و نیز حضور در مشروح مذاکرات مجلس محاسبه شده و به عنوان شاخص فعالیت ایشان در نظر گرفته شده است. ملاک ارزیابی صورت گرفته سامانه شفافیت آرا shafanama.ir است.

در ابتدا ضمن معرفی اسامی نمایندگان راه‌یافته دور یازدهم مجلس شورای اسلامی از استان اردبیل ، نمایندگانی که در سامانه شفافیت عضویت دارند بررسی خواهد شد، افرادی که در گزارش عملکرد و شمول بررسی‌های انجام شده در این گزارش نامبرده نشده‌اند و حضور ندارند، در سامانه فوق الذکر عضویت ندارند.

اسامی نمایندگان راه‌ یافته به مجلس شورای اسلامی از استان اردبیل که در سامانه شفافیت آراء نمایندگان اقدام به ثبت نام نکرده و آرا و عملکرد آنها در هیچ یک از بخش‌های فوق الذکر شفاف نیست، به شرح زیر است: 

محمود عباس‌زاده مشکین

رتبه‌بندی نمایندگان

سیدغنی نظری‌خانقاه نماینده شهر خلخال ( استان اردبیل ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۲۰۴۶ مورد عملکرد سیدغنی نظری‌خانقاه ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۷۳ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۲۷ درصد نیز حضور نداشته‌اند. نظری‌خانقاه در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۵۰۳ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۹۳۳ رای موافق، ۲۱۹ رای مخالف و ۱۳ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۳۳۸ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه ۱۱۳ در بین نمایندگان

صدیف بدری نماینده شهر اردبیل ( استان اردبیل ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۲۰۴۶ مورد عملکرد صدیف بدری ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۷۲ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۲۸ درصد نیز حضور نداشته‌اند. بدری در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۴۷۵ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۷۹۶ رای موافق، ۳۸۱ رای مخالف و ۱۹ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۲۷۹ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه ۱۱۷ در بین نمایندگان

عباس جهانگیرزاده نماینده شهر پارس‌آباد ( استان اردبیل ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۸۸۸ مورد عملکرد عباس جهانگیرزاده ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۶۳ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۳۷ درصد نیز حضور نداشته‌اند. جهانگیرزاده در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۱۸۴ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۵۶۲ رای موافق، ۱۴۵ رای مخالف و ۱۰ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۴۶۷ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه ۱۸۹ در بین نمایندگان

علی نیک‌زاد ثمرین نماینده شهر اردبیل ( استان اردبیل ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۸۶۹ مورد عملکرد علی نیک‌زاد ثمرین ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۵۴ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۴۶ درصد نیز حضور نداشته‌اند. نیک‌زاد ثمرین در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۰۱۱ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۴۶۸ رای موافق، ۱۵۸ رای مخالف و ۱۸۹ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۱۹۶ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه ۱۹۶ در بین نمایندگان

ولی اسماعیلی نماینده شهر گرمی ( استان اردبیل ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۸۶۹ مورد عملکرد ولی اسماعیلی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۵۱ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۴۹ درصد نیز حضور نداشته‌اند. اسماعیلی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۹۴۸ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۵۷۶ رای موافق، ۱۲۱ رای مخالف و ۹ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۲۴۲ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه ۲۰۰ در بین نمایندگان

سیدکاظم موسوی نماینده شهر اردبیل ( استان اردبیل ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۸۸۸ مورد عملکرد سیدکاظم موسوی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۵۲ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۴۸ درصد نیز حضور نداشته‌اند. موسوی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۹۷۹ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۴۲۴ رای موافق، ۱۲۵ رای مخالف و ۱۳ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۴۱۷ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه ۲۱۰ در بین نمایندگان

  • نویسنده : عرفان عباسی