داستان تکراری عدم پرداخت مطالبات کشاورزان بویژه پنبه کاران مغان در ماههای اخیر به داستان غم انگیزی تبدیل شده است.

به گزارش ایل مغان، امسال عدم مدیریت صحیح در کشت و خرید پنبه دردسرهایی را برای کشاورزان رقم زد که به قیمت نابودی عمر و سرمایه آنها تمام شد و نبود یک ساز  و کار منسجم خرید که تبادل بین کشاورز   کارخانه دار را ایجاد کند باعث شد تا کشاورزان درمانده تر و ناامید تر شوند.

هر چند که بازار پنبه امسال سیاه بود اما بازار گرمی برای خودنمایی و تبلیغ برخی ها بوجود آورد که به خیال خود قهرمان قصه غم انگیز کشاورزی مغان خواهند شد اما تدبیر بی تدبیر این آقایان فال آنها را برعکس تصوراتشان تعبیر کرد.

آمدن معاون وزیر کشاورزی به پارس آباد و ورود تعاون روستایی به خرید پنبه کشاورزان آنچنان هیاهو و تبلیغات و قهرمان بازی را در منطقه به راه انداخت که حرفی از نحوه پرداخت پول کشاورزان زده نشد و آقایان چند صباحی را دلخوش از تدبیر بی تدبیر خود بودند که خیلی زود سراسیمه‌گی این آقایان بَرمَلا شد.

اکنون در حالی سه ماه از ورود پر طمطراق تعاون روستایی به خرید پنبه کشاورزان می گذرد که هنوز پولی به کشاورزان پرداخت نشده و روزی نیست که این قشر خانه خراب با طلبکاران خود که از سم فروش ، تراکتور و کارگر پنبه چین تا بدهی ها و اقساط زندگی درگیر نباشند.

هرچند استاندار محترم پیگیر وصول بخشی از طلب کشاورزان بوده و وعده واریز آن در هفته جاری را داده اند اما تورم افسار گسیخته در این سه ماه قیمت پنبه را از آن قیمت پر منت و پرهیاهوی تعاون به کمتر از نصف کاهش داده و این چوب بی تدبیری آقایان عاشق دوربین و هیاهو است که بر دستان پینه بسته کشاورزان می خورد.

گیریم که وعده و قول استاندار محقق شد و بخشی از پول کشاورزان واریز شد اما آنهایی که خود را ناجی و همه کاره مغان می‌دانند و پز نجات پنبه کاران را می‌دادند بیایند پاسخ این ظلم و نیست شدن هستی کشاورز پنبه کار و جواب طلبکاران آنها را بدهند که با هزار بدبختی و قرض بدهی پنبه کاشته با هزار مکافات و چند شب و روز خوابیدن در صف تحقیر آمیز مراکز خرید پنبه محصول خود را افت های نجومی و به ثمن بخث تحویل داده اند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری