سد معبر در حالی یکی از مشکلات حل نشدنی شهروندان در پارس آباد است که شهرداری طبق قانون موظف به حفاظت از معابر به عنوان ملک عمومی بوده و باید از تجاوز به معابر و پیاده روها که حق طبیعی شهروندان است جلوگیری کنند.

به گزارش فریاد ارس، این روز‌ها با گذر از سطح شهر شاهد وانت بار‌هایی هستیم که در وسط خیابان‌ها و یا میدان‌های اصلی شهر به منظور کسب درآمد راه را برای رانندگان مسدود می‌کنند و برای آن‌ها مشکلات فراوانی را به وجود می‌آوردند.

معضل سد معبر وانت بارها در شهر پارس آباد در حالیست که این اقدام آنان به شغلی برای برخی دستفروشان وانتی شده است. بارها پیش آمده هنگامی که می‌خواهیم از خیابان عبور کنیم به دلیل وجود این وانت بارها از موانع تغییر مسیر داده و از سمتی به سمت دیگر می‌رویم که این عمل احتمال حادثه و ترافیک را زیاد می‌کند.

اگر در شهر پارس آباد گذرتان از حوالی میدان ترمینال و میدان استاد شهریار افتاده باشد خواهید دید که سد معبر نیسان‌ها و وانت بارهای دستفروش در معابر چهره آشفته ای از شهر را به نمایش گذاشته به طوری که رانندگان عبوری و شهروندان دیگر بخاطر سد معبر و عدم رعایت قانون، بارها نسبت به عدم برخورد مسئولین به این امر اعتراض کرده اند.

این در حالیست که برخی وانتی های دستفروش پا را فراتر گذاشته و ضمن اینکه در وسط معابر بساط دستفروشی خود را پهن کرده اند، بلکه باعث ایجاد مزاحمت برای رانندگان و مسافران گذری و عاملی برای ترافیک هستند.

معضل سد معبر علاوه بر زشت کردن چهره شهر باعث تجاوز به حقوق دیگران می‌شود، با توجه به برخوردهایی که با این پدیده تاکنون انجام شده اما حل کردن این مشکل شهری نیازمند کار و توجه متولیان امر است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری