مدیرعامل کشت و صنعت پارس با تأکید بر اینکه این شرکت در حوزه امنیت غذایی به یک سنگر جهادی تبدیل گردیده، گفت: کسی منکر این نیست که جنگ پنهانی آب و غذا شروع شده و امروز این جبهه برای ما در شرکت ملی پارس به یک سنگر تولید امنیت غذایی کشور تبدیل شده است.

به گزارش فریاد ارس، حمید صولت روز پنج‌شنبه ۲۵ اسفند در نشست با خبرنگاران شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه یکی از کارهای مهم و اولویت دار شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس توجه و فعالیت در حوزه امنیت غذایی است، از اجرای طرح‌های آبیاری نوین و مستندسازی در این شرکت خبر داد.

وی افزود: به عنوان متولی تولید بذور استراتژیک و تامین امنیت غذایی کشور، چشم انداز مشخصی برای شرکت پارس ترسیم شده که در همین راستا یکهزار و ۳۸۰ هکتار از اراضی شرکت ملی پارس (پادار) به سیستم های آبیاری نوین تبدیل و موجب افزایش راندمان تولید انواع محصولات گردیده است.

صولت از اجرای الگوی کشت در اراضی زراعی شرکت کشت و صنعت پارس خبر داد و گفت: سال گذشته در حالی ۲۲ درصد الگوی کشت در شرکت انجام شد که امسال فعالیت تولیدات زراعی را با رعایت الگوی ۶٠ درصد کشت پاییزه و ۴٠ درصد کشت بهاره انجام دادیم.

مدیرعامل کشت و صنعت پارس توجه به مصرف بهینه آب در بخش های تولیدی شرکت را امری مهم برشمرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن اراضی شرکت در منتهی الیه کانال اصلی آب منطقه، لزوم صرفه جویی و بهره گیری از روشهای آبیاری نوین و سنترپیوت در این شرایط بحران کم آبی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه کشت و صنعت پارس ۸۵٠٠ هکتار زمین زراعی دارد که ۵۵٠٠ هکتار آن آبی و ۳ هزار هکتار دیگر نیز دیم می باشد، از اجرای کشت ذرت بذر هیبریدی در ۴۰۰ هکتار از اراضی این شرکت خبر داد و افزود: در نتیجه کار تیمی و تلاش مدیران سابق و فعلی و همت همکاران کشت و صنعت پارس، ارزش سهام شرکت در سال گذشته به بیش از ۲.۵ برابر افزایش و سود مالی این شرکت نیز به ۸۰ درصد رسیده است.

صولت با اشاره به هدف گذاری شرکت ملی پارس، از تولید ۱۰ هزار تن بذر هیبرید در سالهای زراعی خبر داد و تحقق آن را گامی مهم در تبدیل شرکت ملی پارس بعنوان رهبر تولیدکننده بذور هیبرید در کشور دانست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشت و صنعت پارس یک شرکت بورسی بوده و در کدال افشا می شود، کار ما بایستی با شفافیت عملکردی انجام شود و وظیفه دانستیم اقدامات صورت گرفته را با نمایندگان افکار عمومی به اشتراک بگذاریم.

مدیرعامل شرکت ملی پارس به اجرای سیستم طیفی در ۷٠ هکتار از اراضی شرکت، انعقاد قرارداد تولید مشارکتی بذر ذرت هیبرید AGN در ایران با شرکت امریکن ژنتیکس یونان برای اولین بار در کشت و صنعت پارس، قرارداد زراعت چوب و کاشت ۱٠٠ هزار اصله نهال با شرکت آرتاپان اشاره کرد.

صولت در ادامه همچنین از احداث مسکن ملی برای کارکنان فاقد مسکن شرکت کشت و صنعت پارس و اخذ مجوز از طریق مدیرعامل گروه توسعه ملی و هیات مدیره خبر داد.

وی همچنین به ترکیب جدید هیات مدیره شرکت ملی پارس و عضویت علی طلوعی به عنوان مدیر بومی به این ترکیب گفت: برای اولین بار اکثریت ترکیب هیات مدیره شرکت ملی پارس از گستره استان اردبیل می باشد که این امر رسالت و اعتماد کاری مدیران بومی را سخت و دوچندان می کند.

گفتنی است در این نشست از تلاشهای یکساله جمعی از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی با اهدای لوحی از سوی مدیره عامل شرکت ملی پارس تقدیر شد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری