کمبود پاکبان به دلایل متعدد از جمله افزایش سطح معابر و گستره شهری از جمله مواردی است که شهر پارس‌آبادمغان را با کمبود رفتگر مواجه کرده است.

به گزاش ایل مغان، پارس‌آبادمغان دومین شهر بزرگ استان اردبیل از نظر جمعیت در شمال غربی ایران می‌باشد. جمعیت این شهر برپایهٔ سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۹۳،۳۸۷ نفر بوده‌ است که از این جهت پس از شهر اردبیل به‌عنوان دومین شهر پرجمعیت استان به‌شمار می‌رود.

پای سرشماری جمعیت پارس آبادمغان را از این حیث به این خبر باز کردیم که برسیم به این موضوع که وضعیت خدمات شهری پارس آباد در موقعیت خوبی قرار ندارد و این شهر ۹۳ هزار نفری تنها با ۲۰ پاکبان به نظافت و رفت و روب شهر می‌پردازد. البته از این ۲۰ پاکبان هم برخی ها بالطبع اگر مراسم یا کاری برایشان پیش بیاید یا به مرخصی خواهند رفت یا اگر خدای ناکرده با حادثه یا بیماری مواجه شوند استعلاجی گرفته و خانه نشین می شوند.

کمبود پاکبان به دلایل متعدد از جمله افزایش سطح معابر و گستره شهری از جمله مواردی است که شهر پارس‌آبادمغان را با کمبود رفتگر مواجه کرده است. با توجه به وسعت مناطق تحت پوشش شهرداری پارس آباد و گستردگی حیطه خدمات شهری تعداد رفتگر بیشتری را می طلبد این در حالی است که هم اکنون کمتر از ۲۰ نفر رفتگر در این شهر فعالیت دارند.

طبق قانون به ازای هر یک هزار نفر شهروند، یک نفر پاکبان نیز باید در شهرداری ها به کار گرفته شود. اما در پارس آبادمغان خبری از این قانون نیست و خدمات شهری شهرداری با همون ۲۰ پاکبان به نظافت و رفت و روب شهر بکارشان ادامه می دهند.

کمبود پاکبان سبب شده است تا خدمات رسانی آنگونه که باید به موقع و رضایت بخش نباشد، البته خدمات شهری شهرداری در حد توان کار نظافت و رفت و روب را شبانه روز انجام می دهد اما به هر حال مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

البته گفته می شود که کارگران حجمی شهرداری حدود ۷۰ نفر هستند اما خبری از این عده کارگرا نیست. چرا که عده ای از آنها شنیده می شود سفارشی بوده و دست به سیاه و سفید نمی زنند. این وسط می‌ماند حدود ۲۰ الی ۳۰ نفر که هر کجای شهر را نظاره‌گر باشیم این بنده خداها آنجا مشغول بوده و ازشون کار می‌کشند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضي بري