حاج مرادعلی با ۱۱۰ سال سن در روستای هزار کندی بخش اسلام‌آبادمغان زندگی می‌کند. او ۴ دختر، ۵ پسر، ۲۴ نوه و ۱۰ نتیجه دارد.

به گزارش فریاد ارس، مردعلی عشقی‌پور ۱۱۰ساله است، اما چهره‌اش به فردی که یک قرن و اندی عمر کرده است، نمی‌خورد؛ مردعلی سرحال و پر از نشاط زندگی است، او همه چیز را خوب به یاد می‌آورد و اکنون در سن ۱۱۰ سالگی نه‌تنها کارهای خودش را خود به تنهایی انجام می‌دهد؛ بلکه یاریگر فامیل، دوست، آشنا و همسایه‌ها است.

مرادعلی عشقی پور با ۱۱۰ سال سن در روستای هزار کندی بخش اسلام‌آباد شهرستان پارس‌آباد زندگی می‌کند. او ۴ دختر، ۵ پسر، ۲۴ نوه و ۱۰ نتیجه دارد

مرادعلی عشقی پور با ۱۱۰ سال سن در روستای هزار کندی بخش اسلام‌آباد شهرستان پارس‌آباد زندگی می‌کند. او ۴ دختر، ۵ پسر، ۲۴ نوه و ۱۰ نتیجه دارد که همگی عاشق حاج مرادعلی هستند.

حاج مرادعلی حافظه‌اش دقیق عین ساعت کار می‌کند و لحظه آمدن امام خمینی(ره) به ایران را خوب به یاد دارد و می‌گوید: امام خمینی (ره) که به ایران آمد خواست مراقب انقلاب و وطنمان باشیم و من این توصیه و تکلیف را به گوش جان سپردم و تا به امروز به آن پایبند هستم.

مرادعلی عشقی پور با ۱۱۰ سال سن در روستای هزار کندی بخش اسلام‌آباد شهرستان پارس‌آباد زندگی می‌کند. او ۴ دختر، ۵ پسر، ۲۴ نوه و ۱۰ نتیجه دارد

وی می‌گوید: وقتی جنگ آغاز شد دو عدد گوسفندم را از گله جدا کردم و به پاسگاه سوء آباد دادم تا به دست جنگ‌زده‌ها برسانند.

مرادعلی می‌گوید: همه اولاد و اطرافیانم به من احترام می‌گذارند و من چیزی از فرزندانم نمی‌خواهم و سلامتی‌شان بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند به من عطا کرده است.

انجام فرایض دینی و استفاده از لبنیات محلی رازهای سلامتی و عمر طولانی مرادعلی ۱۱۰ ساله، است؛ چرا که وی می‌گوید: خامه و روغن طبیعی و خوشمزه عشایر را می‌خوردم و از گوشت گوسفندی که در ساج می‌پختیم، استفاده می‌کردم.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری