مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل از جریمه ۲ میلیارد ریالی برای قاچاق خاک پیت در این استان خبر داد.

به گزارش فریاد ارس، علی رحیمی آذر گفت: پرونده قاچاق ۳۰۰ کیلوگرم خاک پیت به ارزش ۵۲۵ میلیون ریال برای رسیدگی به شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهر اردبیل ارجاع شد.

وی افزود: شعبه رسیدگی‌کننده با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، متهم را علاوه بر ضبط محموله قاچاق به پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل تصریح کرد: مأموران اداره منابع و آبخیزداری هنگام بازرسی از یک خودرو؛ محموله خاک پیت را به ظن قاچاق کشف کردند و گزارش این تخلف را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

پیش از این نیز متخلف دیگری در خصوص قاچاق ۳۰۰ کیلوگرم خاک پیت، توسط این شعبه به مبلغ یک میلیارد و ۶۹۹ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده بود.

خاک پیت ماس از ترکیبات مختلف تشکیل شده و این نوع خاک گاهی به عنوان عنصر اصلی بستر گیاه مورد استفاده قرار می گیرد. البته گاهی نیز این نوع ترکیب در کنار سایر اجزاء و عناصر به کار می رود.

خاک پیت در حال قاچاق معمولاً با قیمت بالا به مراکز پرورش قارچ در تهران فروخته می‌شود که برداشت این خاک از طبیعت و مراتع سبب تخریب و خسارات سنگین به این مناطق می‌شود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری