مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با حضور حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور برگزار شد.

به گزارش فریاد ارس، در این مراسم که معاونین دادستان کل و اعضای شورای تامین و شورای قضایی، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار حضور داشتند جلال آفاقی به عنوان دادستان جدید مرکز استان اردبیل معارفه و از خدمات و زحمات سید عبدالله طباطبایی تجلیل به عمل آمد.

دادستان کل کشور در این آیین با اشاره به اینکه اقتدار نیروی انتظامی و دستگاه قضا به اجرای قانون است، گفت: مهمترین مؤلفه‌ای که امروز کشورمان از آن بهره می‌برد، امنیت پایدار در همه حوزه‌ها است که زمینه پیشرفت و ترقی کشور را فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری افزود: در کنار تأمین امنیت و برقراری عدالت، وظیفه دستگاه قضا نظارت بر روند اجرای قوانین و مقررات است که در این زمینه نیز قطعاً از هیچ خطایی چشم پوشی نخواهیم کرد.

وی گفت: به هیچ وجه چشم خود را روی تخلفات نمی‌بندیم چرا که اقتدار دستگاه قضا، نیرو‌های انتظامی و امنیتی عمل به قانون و حرکت در این مسیر است.

دادستان کل کشور افزود: ما امروز در کشور بیش از هر زمان دیگر به همراهی و همسویی نیاز داریم چرا که هیچکس از بی قانونی سودی نمی‌برد و ضرر بی قانونی متوجه همه خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: در کنار اجرای قانون، باید حقوق عامه را نیز پاس بداریم و اجازه ندهیم تا حقوق مردم در جامعه پایمال شود.

وی تصریح کرد: وظیفه دادستان در کنار نظارت‌ها و عمل به قانون، حفظ حقوق مردم و صیانت از حرکت‌های تحولی در این بخش است که می‌تواند آثار و برکات شایسته‌ای را نیز به همراه داشته باشد.

در این مراسم، دادستان جدید استان اردبیل نیز با تبریک هفته قوه قضائیه اظهار کرد: تأمین امنیت، اجرای عدالت و حفظ حقوق مردم رسالت اصلی دادستان در انجام وظایف خطیر خودش است.

جلال آفاقی افزود: همکاران قضایی ما با شناختی دقیق تلاش خواهند کرد تا قانون گرایی را در اولویت برنامه ها قرار داده و در کنار آن جلب اعتماد مردم با خدمت رسانی صادقانه هدف گذاری شده است.

وی صیانت از حقوق عامه و بیت‌المال را بسیار ضروری و حیاتی عنوان کرد و گفت: بر اساس سند تحول قضایی ارتقای امنیت اجتماعی و روانی مردم و برخورد با متخلفان در کنار ایجاد نظم، امنیت و آرامش از وظیفه خطیر دادستانی خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: سعی خواهیم کرد در دوره جدید مسئولیت با ساختار فسادزا، بسترهای فسادآفرین و ناهنجاری های اجتماعی برخورد کرده و زمینه سلامت عمومی را در کنار حمایت از سرمایه گذاری های مشروع و دانش بنیان فراهم کنیم.

آفاقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کاهش جمعیت کیفری و دفاع از حقوق زنان و کودکان از دیگر برنامه های دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به عنوان مدعی العموم خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما شهروندان را دیدبانان این حوزه می دانیم و بر این باوریم حضور مردم می تواند زمینه ساز ارتقای امنیت عمومی بوده و در اقامه عدل، جلوگیری از ترک فعل و رفع تعارض منافع مؤثر و راهگشا عمل کند.

در ادامه این مراسم دادستان سابق اردبیل نیز به چهار سال حضور خود در استان مرزی اردبیل اشاره کرد و گفت: این استان از محرومیت های جدی رنج می برد که سیل اخیر نیز نمود و نشانه ای از این محرومیت ها و پایین بودن زیرساخت های توسعه ای بود.

سید عبدالله طباطبایی افزود: ما به شدت نیازمند توجه ملی و تأمین اعتبارات در این حوزه هستیم و قطعا از دادستان کشور انتظار ویژه داریم تا زمینه ایجاد رفاه و آسایش بیشتر مردم را در این استان فراهم کنند.

وی محرومیت این استان را به دلیل مرزی بودن، مشکلات آب شرب و زیست محیطی یادآور شد و گفت: در همه این حوزه ها باید تدبیری مناسب بیندیشیم تا استان در آینده گرفتار برخی آسیب های ناخواسته نشود.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات چهار ساله «سید عبدالله طباطبایی» دادستان سابق اردبیل قدردانی و «جلال آفاقی» به عنوان دادستان جدید اردبیل معرفی شد که حکم سید عبدالله طباطبایی به عنوان معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز به او اهدا شد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری