نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: با وجود اینکه در هفت نقطه کشور منطقه آزاد تجاری مصوب هم ردیف اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده اند اما با گذشت یک و نیم سال هنوز منطقه آزاد اردبیل تعیین محدوده نشده است.

به گزارش فریاد ارس، صدیف بدری در جمع خبرنگاران در اردبیل با اشاره به فرازونشیب‌های تصویب منطقه آزاد اردبیل اظهار کرد: با وجود اینکه در هفت نقطه کشور منطقه آزاد تجاری مصوب هم ردیف اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده اند اما با گذشت یک و نیم سال هنوز منطقه آزاد اردبیل تعیین محدوده و راه اندازی نشده است.

وی مصوبه مجمع تشخیص را انتخاب یک نقطه از چهار نقطه پیشنهادی اعلام و تصریح کرد: متاسفانه در جلسه مجمع دفاع خوبی از محدوده منطقه آزاد اردبیل نشده و مجمع نیز انتخاب یک نقطه از بین چهار نقطه پیشنهادی منطقه آزاد اردبیل را به دولت واگذار کرده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: از آن روز اختلاف نمایندگان و بی تدبیری مسئولان امر مانع از اجرایی شدن منطقه آزاد در استان شده در حالی که ما باید قدر این فرصت طلایی را در مسیر توسعه و تحول اقتصادی استان بدانیم.

بدری در ادامه با اشاره به اینکه پروژه راه آهن اردبیل ـ میانه بیش از دو دهه سابقه اجرایی دارد، گفت: امسال ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص یافته است.

وی پیشرفت کل این پروژه ریلی را ۸۵ درصد و زیرسازی آن را ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: اگر دولت ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال به این پروژه تزریق کند راه آهن اردبیل ـ میانه آماده افتتاح خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ‌در دو سال گذشته و در بررسی لایحه بودجه سالانه ردیف اعتباری برای راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد در نظر گرفته شد که انتظار می رود این پروژه نیز در مسیری هموارتر و مدت زمان کوتاه اجرایی شود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری