سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: در جامعه عشایری ۷۰۰ هزار شغل برای گروه‌های مختلف فراهم شده و ۵۰۰ هزار شغل نیز وابسته به آنان است.

به گزارش فریاد ارس، سیاوش احمدی میرقائد روز پنجشنبه در دومین همایش تکریم از شبانان و گله‌داران عشایر استان اردبیل در جعفرآباد مغان اظهار داشت: برگزاری این ‌همایش فرصتی فراهم کرده تا مسئولین دستگاه‌های مختلف استان در کنار هم درد‌دل‌ها، خواسته‌ها و مطالبات عشایر را شنیده و در گره‌گشایی مشکلات آنان گام‌های عملی بردارند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل عشایر در تولید و تأمین امنیت غذایی کشور، گفت: عشایر ۲۵ درصد گوشت‌ قرمز کشور را تولید می کنند و ۴۰ درصد دام کشور را در اختیار دارند و ۳۵ درصد صنایع دستی نیز به‌همت آنان تولید می‌شود.

احمدی میرقائد افزود: در این جامعه ۷۰۰ هزار شغل برای گروه‌های مختلف فراهم شده و ۵۰۰هزار شغل نیز وابسته به‌ تلاش و مجاهدت عشایر است.

وی با اشاره به اینکه تابستان امسال رئیس جمهور در ۱۰ بند دستوراتی را به دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها ابلاغ کرد، گفت: براین اساس وزارت نیرو موظف شده تا در ۲ سال باقی مانده از دولت سیزدهم ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی برای عشایر کشور تامین کند.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران افزود: وزارت بهداشت نیز موظف شده با راه‌اندازی ۳۸۰ خانه‌بهداشت دسترسی عشایر به امکانات بهداشتی و درمانی را فراهم کند. وی با بیان اینکه برخی از این اقدامات به سرانجام نرسیده از دستگاه‌های اجرایی خواست به وظیفه خطیر خود در قبال عشایر عمل کنند.

احمدی میرقائد اظهار کرد: در ۲سال گذشته اعتبارات خوبی در بخش زیربنایی به جامعه عشایری اختصاص یافته که دو برابر اعتبارات ۲سال پایانی دولت قبل است.

وی تصریح کرد: امسال ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای تأمین آب، راه و ساخت سرپناه برای جامعه عشایری اختصاص یافته که سهم عشایر استان اردبیل از این اعتبارات ۱۳۰میلیارد تومان است.

انتهای پیام/