رسانه‌ها روز شنبه از دستگیری یک شهروند جمهوری آذربایجان با اتهام انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی علیه «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان خبر دادند.

به گزارش فریاد ارس، «محی الدین عروجف» فعال جمهوری آذربایجانی به اتهام انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی در انتقاد از «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان به ۳۰ روز بازداشت محکوم شده است.

نظامی اروجوف، برادر محی الدین گفت که برادرش در روزهای گذشته بازداشت و بلافاصله محکوم شد. اروجف به اوباشگری و مقاومت برابر پلیس متهم شده است. برادر این فعال رسانه‌ای گفت که اروجف در کلانتری مورد آزار و اذیت و ضرب و شتم قرار گرفته است. محی الدین اروجف پس از انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی به کلانتری احضار شد.

بر اساس این گزارش، در ماه گذشته ۲۰ سیاستمدار و فعال اجتماعی و سیاسی به اتهام سرپیچی از دستورات پلیس دستگیر شده اند. اکثر دستگیر شدگان اظهار داشتند که به دلیل نوشتن پست های انتقاد از دولت و رئیس جمهور آذربایجان دستگیر شده‌اند.

منابع خبری چندی قبل از دستگیری «اهلیمان رستم‌ اف»، واعظ شیعه و امام جماعت مسجد «حاجی جواد» در باکو، توسط سرویس‌های امنیتی دولتی علی اف خبر دادند. رستم اف از شخصیت‌های برجسته شیعه در جمهوری آذربایجان است.

انتهای پیام/