قرار بود پول گندمکاران ظرف حداکثر ۱۵ روز بصورت تضمینی پرداخت شود ولی کشاورزان با گذشت یک ماه همچنان منتظرند تا مطالبات آنها به حسابشان واریز شود.

به گزارش فریاد ارس، این روزها که در قرارگاه های امنیت غذایی، داد حمایت از تولید و تولیدکنندگان کشاورزی سر می دهیم که نگذاریم تولیدکنندگان آسیب ببینند و از سوی دیگر موضوع افزایش قیمت مواد غذایی به ویژه محصولات کشاورزی را در صحنه جهانی به میان می آوریم، از منطقه زراعی پارس آبادمغان در شمال استان اردبیل خبر می رسد که نزدیک یک ماه است پول خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت نشده است. این در حالی است که هنوز با گذشت حدود ۸ ماه، پنج درصد باقی مطالبات پنبه کاران پارس آبادی نیز واریز نشده است و ما هم مثل شما دقیقا نمیدانیم که بالاخره کی قراره اون ۵ درصد پنبه کاران و این خریدهای تضمینی گندم به حساب کشاورزان واریز بشه!

در ادامه به بخشی از گلایه های رسیده از کشاورزان خطاب به مسئولان و متولیان وزارت جهاد کشاورزی پرداخته شده که در زیر می خوانید:

– به قیمت درست که گندم را از کشاورزان نمیخرید. پول خرید تضمینش رو هم که سرموعد نمیدین. الان نزدیک به یک ماه هست کشاورزان گندم تحویل دادن یه ریال ندادین.

– سلام بنده یک ماه گندم تحویل دادم کی میخواین پولم بدین؟ یه ماشین داشتم فروختم زمین اجاره کرده و گندم کاشتم. الان قیمت ماشین دوبرابر شده! اما واسه گندم تحویلی ما یه ریال ندادن.

– در خرید پنبه ۷ ماه مردم را سر کار گذاشتید، پول ۹۵ درصدش رو با هزار مصیبت دادین هنوز با گذشت بیش از ۷ ماه، ۵ درصدش باقی مانده رو ندادین و اصلا کک مسئولی هم نمیگزه که ۵ درصد از مطالبات پنبه کاران مونده… اینم از خرید تضمینی گندم که مشخص نیست کی قراره پول تضمینی گندمکاران واریز بشه.

– سلام من حدود ۲٠ روزه گندم درو کردم و تحویل سیلوی تعاون دادم و هنوز نمیدونم قراره کی پول گندم رو پرداخت کنند.

– موقع کاشت گندم، بذر، کود و سموم و آب بها … رو نقدا از کشاورزان میگیرین. من ۱۷ روزه گندم تحویل دولت دادم هنوز پولی به حسابم نریختن و نمیدونم این خرید تضمینی گندمی که محصول استراتژیک ازش یاد میکنن و وعده پرداخت آن را در کمترین زمان ممکن میدن، کی قراره پولش را به ما بدن.

– کشت دوم رو که به فنا دادین… پنبه رو که از دم تیغ گذروندین. کشت سیر و بادام زمینی و … را که اجازه نمیدین کشت بشه و بر رعایت الگوی کشت تاکید میکنین… اینم از الگوی کشت گندم و خرید تضمینیش که هنوز مشخص نیست قراره کی پولش را بدین؛ بالاخره کشاورزان بدبخت با کدوم ساز شما برقصن؟!

به گزارش فریاد ارس، کشاورزان انتظار دارند متولیان امر در اسرع وقت نسبت به پرداخت مطالبات گندمکاران و پنبه کاران اقدام کنند تا بیش از این نگران این موضوع نباشند. بسیاری از کشاورزان گندمکار بابت تهیه کود و بذر و سایر نهاده ها و خدمات کشاورزی دارای بدهی زیادی هستند و انتظار دارند مطالبات آنها بموقع پرداخت شود تا بدهی های معوق خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری