برخی از پزشکان پارس آبادمغان با وجود داشتن کارت خوان و براي دور زدن ماليات، بیماران را مجبور می‌کنند برای پرداخت هزینه‌ها در مطب‌های خصوصی پول نقد جابه جا كنند.

به گزارش ایل مغان، این روز‌ها بیشتر جابه جایی‌های پول از طریق کارت خوان یا توسط نرم افزار‌های بانکی انجام می‌شود و به همراه داشتن و رد و بدل پول نقد حتی در روستا‌ها هم منسوخ شده است.

اما برخی از پزشکان در پارس آبادمغان به خصوص متخصصان با وجود داشتن کارت خوان و فرار مالیاتی بیماران را مجبور می‌کنند برای پرداخت هزینه‌ها در مطب‌های خصوصی پول نقد جابه جا کنند و همین موضوع سبب شده است که روز به روز به تعداد افرادی که نسبت به این موضوع اعتراض دارند افزوده شود.

یکی از شهروندان پارس آبادی که در مراجعه به یکی از متخصصان با این مشکل روبرو شده بود، گفت: مطب مجهز به کارت خوان بود، اما برای ویزیت و عمل جراحی پول نقد درخواست شد و مجبور شدم هزینه ویزیت و جراحی را به صورت نقد پرداخت کنم.

وی گفت: با توجه به این که دستگاه‌های کارت خوان بیش از ۲۰۰ هزار تومان در طی ۲۴ ساعت پول نقد نمی‌دهند مجبور به جابه جایی پول به بقیه کارت هایم شدم که کلی از وقتم را گرفت.

یکی دیگر از شهروندان پارس آبادی با گلایه از وضعیت موجود در پارس آباد می‌گوید: با همه احترامی که برای جامعه پزشکی قائل هستیم، اما این گونه اقدامات شایسته فعالان این حوزه نیست چرا که یک کارگر و کارمند ساده با درآمد بسیار کم بدون درنگ و طبق مقررات مالیات را پرداخت می‌کند، اما برخی پزشکان از این موضوع فراری هستند.

وی ادامه داد: برای عمل به یکی از مطب ها مراجعه کردم با وجود کارت خوان در مطب گفته شد هزینه عمل بایستی بصورت نقدی پرداخت شود! این در حالیست که در برخی مطب ها با وجود کارتخوان، به نام پزشک ثبت نشده است، بلکه کارتخوان به نام سوپرمارکت، میوه فروشی و … بوده تا فرار مالیاتی کنند!

درست است که بیماران مجبور به پرداخت هزینه‌ها هستند و دستشان زیر ساطور برخی پزشکان است و مجبورند هر چه آن‌ها می‌گویند اطاعت کنند، اما نظارت‌ها بر عملکرد پزشکان در پارس ابادمغان کجا رفته است؟!!!

  • نویسنده : مرتضي بري