سید عباس موسوی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان از بارانداز ریلی پارس آبادمغان بازدید کرد.

به گزارش ایل مغان، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در بازدید از بارانداز ریلی پارس آبادمغان، این پایانه لجستیکی را ظرفیتی بزرگ برای توسعه صادرات و گسترش روابط تجاری بین ایران و آذربایجان و منطقه قفقاز دانست و گفت: خوشبختانه این پایانه دارای مصوبه هیئت دولت بوده و سرمایه‌گذاران نیز برای احداث زیرساختهای پایانه رغبت خوبی نشان می دهند.

سید عباس موسوی با بیان اینکه سفارت ایران در جهت تبیین منافع جمهوری اسلامی ایران فعالیت های متعددی را انجام می دهد، اظهار کرد: امیدواریم به زودی شاهد راه اندازی این پایانه لجستیکی و ایجاد بستر منافع مشترک بین دو کشور دوست و برادر باشیم.

وی به ملاقات اخیر رؤسای جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان در حاشیه اجلاس بین المللی اشاره کرد وگفت: همکاری های سازنده دو کشور سرعت خوبی گرفته است.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان همچنین در دیدار با امام جمعه اردبیل با اشاره به پتانسیل گمرک شمال استان اظهار کرد: گمرک بیله‌سوار یکی از گمرک‌های فعال و پرتردد در مراودات تجاری و مرزی ایران با جمهوری آذربایجان است که برخی مشکلات به وجود آمده در روزهای اخیر نیز برطرف خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: در رایزنی با طرف آذری تلاش می‌کنیم تا موانع به موجود آمده در تردد کامیون‌ها و همچنین تردد زمینی را بین مسافران دو کشور برطرف کرده و یک شرایط مطلوب در روابط دو کشور به وجود آوریم.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: در بازدیدی که از گمرک بیله‌سوار و گمرک طرف آذری داشتیم ضرورت همکاری متقابل را در رفع مشکلات و نارسایی‌های احتمالی یادآور شدیم و انتظار می‌رود در بهترین شرایط روابط ایران و آذربایجان در سال‌های پیش رو توسعه پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: رونق تجارت و صادرات دو کشور به نفع مرزنشینان هر دو منطقه است و در این زمینه سعی بر این است تا حمایت و پشتیبانی‌های لازم از مرزنشینان و تجار دو کشور انجام شده و برخی ناهماهنگی‌ها نیز برطرف شود.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان تصریح کرد: استان اردبیل و منطقه مرزی بیله‌سوار شرایط خاص و نقش ویژه‌ای را در مراودات دو کشور انجام داده و از این به بعد نیز این امر مورد حمایت و تقویت جدی قرار می‌گیرد.

بازدید سفیر ایران در باکو از پایانه ریلی پارس آباد

انتهای پیام/

 

  • نویسنده : مرتضی بری