بازرس کل استان اردبیل از ورود بازرسی اردبیل به عدم پرداخت مطالبات گندم کاران اردبیل و خصوصی سازی کشت و صنعت مغان و تکمیل ظرفیت سبلان پارچه و تنش آب خبر داد.

به گزارش فریاد ارس، علی رمضانپور در نشست با خبرنگاران به مناسبت سالگرد تاسیس بازرسی اظهار داشت: متاسفانه قسمتی از مطالبات گندم کاران استان اردبیل با وجود وعده‌های داده شده پرداخت نشده ‌و دغدغه کشاورزان بوده و بازرسی به این امر ورود کرده است.

وی گفت: متاسفانه کارخانه سبلان پارچه اردبیل هم با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند که این امر شایسته نبوده و بازرسی استان هم به این امر ورود پیدا کرده است.

وی گفت: سازمان بازرسی به خصوصی سازی کشت و صنعت مغان هم ورود کرده و در این راستا رسیدگی‌های لازم انجام می‌شود تا از این ظرفیت بزرگ برای توسعه استان استفاده شود.

بازرس کل استان ضمن گرامیداشت سالگرد تاسیس سازمان بازرسی بیان کرد: ۵ مصوبه دستگاه اجرایی که با قانون مغایر داشته شناسایی و مورد رسیدگی بازرسی قرار گرفته است.

وی از ورود بازرسی به تنش آب در اردبیل خبرداد و گفت: زنگ خطر بحران آب در اردبیل به صدا در آمده و این امر نیازمند توجه جدی است.

رمضان پور تصریح کرد: مردم می‌توانند شکایات گزارش فساد و پیگیری آن می توانند از طریق سایت www.136.ir ثبت کنند که یک ماه جواب آن مشخص و همچنین می‌توانند به صورت مکتوب به دیوان عدالت اداری ارائه کرده و درسه ماه پاسخ برای آنها تحت نظر بازرسی ارائه می‌شود.

وی گفت: از اول امسال حدود هزار شکایات ارائه شده توسط سازمان بازرسی مورد رسیدگی و پیگیری قرار گرفته است.

بازرس کل استان تصریح کرد: بازرسی به صورت فوق العاده وبرنامه‌ای و موردی ورود پیدا می‌کند و در این راستا اهتمام جدی ویژه وجود دارد.

رمضان پور تصریح کرد:در رسیدگی‌های برنامه‌ای در استان تامین آب شرب پایدار شهر اردبیل و زیرساخت‌های گردشگری و نظارت بر توزیع و عرضه دارو و مسکن و تنظیم بازار و تکالیف دستگاه های اجرایی و مطالبات پیمانکاران و نحوه اشتغال دستگاه‌های اجرایی مبنای کار قرار گرفته است.

وی از رفع تصرف ۲ هزار و ۳۷۱مترمربع از اراضی شهری و شناسایی و ثبت مالکیت حدود ۲ میلیون ۴۱۴ هزار متر مربع در استان خبرداد.

بازرس کل استان بیان کرد: ازسال ۱۴۰۱ تا سال ۱۴۰۲ حدود ۴هزار ۸میلیارد ریال ارزش مالی که دربخش‌های مختلف بوده باز گردانده شده است و اراضی ملی کلخوران و انزاب در حال بازگردان است.

رمضانپور تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون ۲۷۱ نامه هشداری به دستگاه های اجرایی ارائه شده است و این نامه‌ها حکم اجرایی دارد.

وی بیان کرد: پروژه سد خداآفرین که ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار بود به بهره براری برسد و آب و اعتبارانش تامین شود ولی تحقق نیافته و بازرسی در این مورد ورود پیدا کرده است.

بازرس کل استان بیان کرد: در استان باید نگرش یکپارچه و کارشناسی و دیدگاه فنی وجود داشته باشد و بازرسی از این امر حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: حمایت از سرمایه گذاری‌های سالم اولویت اساسی است و با سرمایه گذارانی که صلاحیت نداشته و به فکر زمین خواری ضربه زدن به منافع مردم و دولت بوده رسیدگی و برخورد می‌شود.

انتهای پپام/

  • منبع خبر : تسنیم