چندسالی است میهمانان ناخوانده در شهرستان پارس آباد در زیر حمایت بی توجهی مسئولین شهرستانی آرام آرام جای خود را پیدا کرده اند و باعث بیکاری بومی های شهرستان شده اند.

به گزارش فریاد ارس، چندسالی است منطقه مغان خصوصا شهرستان پارس آباد با توجه به شرایط آب وهوایی و اراضی مستعد کشاورزی و باغی، شاهد هجوم کارگران غیر بومی است که معمولا از استانهای کردستان و سیستان و بلوچستان به این شهرستان چهار فصل برای کار می آیند. این در حالی است که بومی های شهرستان پارس آباد جویای کار می بایست برای خرج خود وخانواده به مناطق دیگر کوچ کنند و یا در منطقه خود بیکار باشند.

اینکه این افراد غیربومی که عمدتا کُرد بوده با وجود بیکاری بالا در این شهرستان و داشتن نیروهای بومی مناسب، بواسطه چه فرد یا افرادی اتوبوسی وارد پارس آباد می شوند، جای تأمل دارد.

متاسفانه با ورود این کارگران غیربومی واحدهای تولیدی و صاحبان کار در شهرک های گلخانه ای کمتر نسبت به کارگیری افراد بومی اقبال نشان می دهند واین باعث فراهم شدن موج نارضایتی از سمت اشخاصی است که دیروز برای خود در این شهر به دنبال روزی حلال ولقمه نانی بودند.

هر چند شنیده می شود این نیروهای غیربومی توسط یک پیمانکار اصفهانی به پارس آباد آورده شده تا در گلخانه های با سرمایه گذاران شهرستانی مشغول بکار شوند. اما از سویی همین اسکان، اجاره کردن ها و خرید خانه توسط این غیربومی ها در شهرستان پارس آباد به نوعی می تواند در آینده بافت جغرافیایی و جمعیت منطقه را با چالش جدی مواجه کند.

هر چند رئیس اداره تعاون و کار شهرستان پارس آباد پیگیر این موضوع بوده تا اگر واحد تولیدی یا شرکتی تخلف کند با آن برخورد جدی کند، اما اینگونه برخوردها مستلزم مصوبه و حمایت شورای تامین در این زمینه است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری