با حضور معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد کشور، اسناد مالکیت ۴۲ روستای محدوده کشت و صنعت مغان و پارس واگذار شد.

به گزارش فریاد ارس، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور روز پنجشنبه ۱۶ آذر با حضور در جمع مردم روستای «مرتضی کندی» در مسجد امام سجاد (ع) این روستا، ۲۳۷ سند مالکیت اراضی و املاک ساکنان این روستا را به عنوان اولین مرحله از تثبیت مالکیت و رفع اختلافات مالکیتی ۴۲ روستای محدوده شرکت‌های کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس بعد از ۴۰ سال به مردم اهدا کرد.

حسن بابایی در این مراسم گفت: امروز شاهد واگذاری و تحویل اسناد مالکیت ۴۲ روستای محدوده‌نشین شرکت‌های کشت و صنعت مغان و پارس و قشلاقات شهرستان پارس‌آباد هستیم.

وی با بیان اینکه صدور و واگذاری این اسناد انتظار چندین ساله مردم، روستاییان، کشاورزان و زارعان منطقه و عشایر پارس‌آباد بود، گفت: با تلاش گسترده مسئولان ثبت اسناد، دادگستری، فرمانداری پارس‌آباد و بییاد مسکن این اسناد تهیه و در اختیار روستاییان قرار گرفت.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه با صدور این اسناد دیگر مردم ناامنی اقتصادی و روایی را شاهد نخواهند بود، افزود: امروز در شهرستان پارس‌آباد شاهد واگذاری اسناد مالکیت ۴۲ روستا در محدوده کشت و صنعت مغان و پارس هستیم و در آینده نزدیک برای زمین‌های زراعی این شهرستان و محدوده کشت و صنعت مغان اسناد معتبر صادر خواهد شد.

بابایی با بیان اینکه ۲۳۶ فقره سند برای متصرفان محدوده‌نشین کشت و صنعت صادر شده است، گفت: امروز به نمایندگی ۳۰ سند در اختیار روستاییان، کشاورزان، عشایر و متصرفان این محدوده قرار خواهد گرفت.

رئیس ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه استان اردبیل در اجرای طرح کاداستر از استان‌های پیشرو است، تصریح کرد: حدنگاری و کاداستر برای حد وسیعی از زمین‌های زراعی، کشاورزی و… در استان اردبیل انجام شده و امروز شاهد واگذاری این اسناد به کشاورزان، زارعان و عشایر محدوده‌نشین کشت و صنعت پارس و مغان هستیم.

شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان پارس آباد و بررسی مشکلات چندین ساله اعم از تسویه خانه فاضلاب، جاده چهار باند پارس آباد به مشکین شهر و ایجاد کلانتری های مسکن مهر و بخش تازه کند از دیگر برنامه های رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر به شهرستان پارس آباد بود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری