سرپرست فرمانداری شهرستان نیر گفت: نیر را در حوزه اقتصاد روستایی موفق به یک الگو و برند ممتاز در کشور تبدیل می‌کنیم.

به گزارش ایل مغان، شهرام محمدی در مراسم افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های شهرستان نیر اظهار کرد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد جمعیت شهرستان نیر در روستاها ساکن هستند، از همین رو با امکان‌سنجی ظرفیت روستاهای مختلف در نیر سعی داریم تا در بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت از ظرفیت و توان آنها برای راه‌اندازی کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی و اشتغالزا استفاده کنیم تا میزان مهاجرت از روستاها به شهرها به حداقل برسد.

وی از تدوین سند توسعه شهرستان و هدف‌گذاری مشخص در سال‌های آینده خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه ما در حوزه برنامه‌ریزی با یک سردرگمی و ناهمگونی روبه‌رو بودیم که در شهرستان نیر به رغم ظرفیت‌های ممتاز کشاورزی، ‌گردشگری و آب‌های معدنی نتوانستیم برنامه‌ای مدون و مشخص در مسیر توسعه تدوین کنیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان نیر گفت: این شهرستان دارای ۲۳ آبگرم و معدنی طبیعی ممتاز است که بخش عظیمی از آنها معرفی نشده در حالی که شهرک تخصصی آب بهتر از این می‌توانست در ایجاد ظرفیت برای حضور سرمایه‌گذاران فعال باشد.

محمدی افزود: ما در شهرستان نیر در سال‌های گذشته بدون برنامه عمل کردیم و تلاشمان بر این است تا از این به بعد با تدوین یک برنامه مشخص هدف‌گذاری را در توسعه طرح‌های پیشران اقتصادی و ایجاد زیرساخت‌های گاز،‌ برق و آب انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بخش عمده‌ای از اهالی شهر و روستای نیر از گاز، برق و آب بهره‌مند هستند و با تکمیل ۳ مجتمع آبرسانی دورسون‌خواجه، شهید محمدزاده و شهید کسایی سعی ما بر این خواهد بود تا برای تابستان سال آینده مشکل آب روستاهای نیر را نیز حل کنیم.

محمدی اجرای ۸۷ طرح هادی روستایی و بهره‌برداری از ۱۸۰ پروژه مقاوم‌سازی مسکن را در مناطق مختلف این شهرستان یادآور شد و بیان کرد: باید شهرک تخصصی آب در نیر توسعه پیدا کرده و در کنار آن ناحیه صنعتی نیر تا ۵۸ هکتار رونق یابد و در کنار آن قابلیت‌های خوبی در توسعه ناحیه صنعتی شهرستان نیر با حضور سرمایه‌گذاران فراهم آید.

وی به اجرای بیش از صدها برنامه در گرامیداشت دهه فجر در شهرستان نیر خبر داد و گفت: ۲۶ پروژه با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در گرامیداشت این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست فرمانداری شهرستان نیر نمونه این طرح‌ها را افتتاح آبدرمانی برکت و همچنین پروژه سرمایه‌گذاری مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای نیر اعلام کرد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ايسنا