جان مادر بارداری که با پارگی عروق و خونریزی شدید به بیمارستان امام خمینی (ره) پارس آباد مراجعه کرده بود با تلاش تیم جراحی بیمارستان نجات یافت.

به گزارش فریاد ارس، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارس آباد در این خصوص گفت: خانم ۳۴ ساله باردار با سن بارداری ۲۴ هفته به دنبال درد شکم ناگهانی در بیمارستان پارس آباد بستری شد که به دلیل وخیم بودن حال مادر و خونریزی شدید شکمی سریعا به اتاق عمل منتقل و توسط تیم جراحی متشکل از جراح زنان و زایمان، جراح عمومی و بیهوشی مورد عمل جراحی قرار گرفت.

منصور مهمان نواز افزود: این مادر باردار با سابقه سزارین که با افت ناگهانی فشار و درد شکم که در سونوگرافی خونریزی بسیار شدید مشاهده گردید با اقدامات اولیه بیمار سریعا به اتاق عمل منتقل شد.

وی ادامه داد: با همکاری متخصص جراحی عمومی و زیر نظر متخصص بیهوشی سریعا سونوگرافی از محل خونریزی انجام و برای بیمار پارگی عروق بزرگ کف لگن و عروق تخمدانی تشخیص داده شد.

متخصص جراحی عمومی بیمارستان امام خمینی پارس آباد گفت: این خانم باردار دچار شوک عمیق، با افت فشار، رنگ پریدگی، افزایش ضربان قلب، پارگی عروق  و حجم قابل توجهی خون از دست داده بود.

جعفری افزود: در بررسی به عمل آمده حجم زیادی خون در فضای شکم مشهود بود که تخلیه شد و در ادامه ارزیابی ها، پارگی ها شناسایی و ترمیم ساختار عروقی پاره شده، انجام شد و نهایتا پس از کنترل خونریزی و تجویز محلول های لازم و فرآورده های خونی، بیمار با حفظ جنین در وضعیت نسبتا پایدار به آی سی یو منتقل شد.

خوشبختانه این مادر باردار هم اکنون هوشیار بوده و به علت اقدام به موقع در جراحی و کنترل خونریزی، جان مادر و جنین حفظ شد و به گفته دکتر چایچی جراح و متخصص زنان و زایمان پس از چند روز بستری در بخش مراقبت های ویژه از بیمارستان ترخیص می شود.

انتهای پیام/