سرپرست اداره‌کل استاندارد استان تهران گفت: به قنادی‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها تذکر داده می‌شود که در صورت عدم خالص‌فروشی شامل محاسبه وزن جعبه و سینی، مرتکب جرم شده و پرونده ایشان با ارسال به مراجع ذیصلاح، جهت طی مراحل و برخورد قانونی، پیگیری خواهد شد.

به گزارش فریاد ارس، محمدحسین طاهری با تاکید براینکه مقابله با کم‌فروشی از اولویت‌های کاری سازمان ملی استاندارد ایران است، اظهار کرد: محاسبه وزن جعبه با شیرینی، مصداق کم‌فروشی است.

وی افزود: به قنادی‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها تذکر داده می‌شود که در صورت عدم خالص‌فروشی شامل محاسبه وزن جعبه و سینی، مرتکب جرم شده و پرونده ایشان با ارسال به مراجع ذیصلاح، جهت طی مراحل و برخورد قانونی، پیگیری خواهد شد.

طاهری، جعبه‌های مقوایی شیرینی و سینی‌های زیر آن باید حتما دارای نشان استاندارد باشد و در صورت مشاهده نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی درج‌شده زیر نشان را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کرده و از اعتبار آن اطمینان حاصل کنند.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان تهران تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از این دست، مراتب را با شماره‌های تلفنی ۱۵۱۷ و ۴۹۹۸۳۳۰۰ و یا با مراجعه به سایت سازمان ملی استاندارد ایران، قسمت میز خدمت – سامانه ملی رسیدگی به شکایات به آدرس WWW.INSO.GOV.IR اطلاع دهند.

انتهای پیام/