نبود نظارت بر بازار میوه و تره بار در پارس آباد باعث شده قیمتها در این شهرستان تا دو برابر با مرکز استان یعنی اردبیل تفاوت قیمت داشته باشد. 

به گزارش فریاد ارس، این روزها در پارس آبادمغان، شب یلدا بهانه ای شده برای دستفروشان و مغازه داران تا میوه ها را هر طوری که می خواهند بفروشند و کسی نیست بر این بازار افسار گسیخته نظارت نمی‌کند.

جالب است قیمت میوه در پارس آبادمغان روزانه در حال تغییر است و نقطه به نقطه از شهر هم قیمت‌ها متفاوت است حالا داستان چیست را نمی‌دانیم! اما آنچه مبرهن است سومدیریت و نظارت ضعیف بر بازار این وضعیت در پارس آباد را به وجود آورده است

گرانی و افزایش عجیب و غریب میوه در آستانه شب یلدا در پارس آباد مردم را هم بشدت ناراضی کرده است آنها بیشتر از این ناراحتند که این میوه ها وارداتی نیست که افزایش نرخ ارز و دیگر مسائل قیمت آنها را بالا ببرد. بلکه از این بابت ناراحت هستند که نظارتی بر بازار پارس آباد نیست و سیب‌ی که تا دیروز ۱۵ تا ۲٠ هزار تومان بود اکنون به ۴٠ هزار تومان، اناری که ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان بود به ۳٠ تا ۴٠ هزار تومان، پیازی که ۱۵ هزار تومان بود به ۴٠ تا ۴۵ هزار تومان، نارنگی و تامسون که ۱۵ هزار تومان بود به ۲٠ تا ۳٠ هزار تومان رسیده است.

نبود نظارت بر بازار میوه، خصوصا میدان میوه و تره بار در پارس آباد باعث شده قیمتها در این شهرستان تا دو برابر با مرکز استان یعنی اردبیل و دیگر شهرها تفاوت قیمت داشته باشد.

این بیانگر این است که هر کس در پارس آباد چه مغازه دار باشد و چه دستفروش، برای کالای خود از پوشاک و البسه گرفته تا میوه و اجاره مغازه و مسکن، خودرو و … ، قیمت دل‌بخواه تعیین می کند، بدون اینکه کسی به آنان بگوید بالای چشمتان اَبروست!

به هر حال، آنچه این روزها مشهود و قابل لمس است، علت بالا بودن قیمت میوه به ویژه در آستانه شب یلدا، هرج و مرج و افسار گسیختگی بازار پارس آباد است که فعلا صاحبی ندارد و مغازه داران، فروشندگان و دستفروشان هر کاری که دوست دارند می کنند و به هر قیمتی که بخواهند می فروشند. هنوز هم مردم نمی دانند که مسوول برخورد با این گرانی ها چه کسی است؟! صمت ، جهاد کشاورزی، تعزیرات یا فرمانداری.

انتهای پیام/