یک متخصص قلب و عروق از کار گذاشتن یک قلب مصنوعی برای بیمار قلبی در بیمارستان امام خمینی (ره) پارس آبادخبر داد.

به گزارش فریاد ارس، بامداد امروز دوشنبه با مراجعه فردی ۶۷ ساله اهل پارس آباد به اورژانس بیمارستان امام‌خمینی (ره) با ضعف و بی حالی و ضربان قلب پایین، بلافاصله کادر درمانی، پزشک طب اورژانس به همراه متخصص قلب و عروق پس از انجام اقدامات اولیه اورژانسی به نجات جان بیمار شتافتند.

دکتر یوسف شریفی، متخصص قلب و عروق در این خصوص گفت: برای این بیمار، با تشخیص بلوک قلبی و ضربان پایین، با کمک کادر درمانی ضربان‌ساز موقت خارج قلبی تعبیه کردیم، تا فعالیت‌های قلبی بیمار را تا حد امکان در شرایطی مشابه با قلب طبیعی حفظ و ضربان قلب را بالا نگه داریم.

وی با بیان اینکه ضربان‌ساز موقت، جریان الکتریکی را به قلب ارسال و باعث ایجاد ضربان منظم و طبیعی قلب می کند، افزود: قلب انسان بطور طبیعی ضربان سازی خودبخودی دارد که باعث ایجاد جریان الکتریکی قلبی و تولید ضربان قلب بین ۶۰ تا ۱۰۰ ضربان در هر دقیقه و کارکرد طبیعی قلب می‌شود که در این بیمار این حالت طبیعی از بین رفته بود.

گفتنی است، این بیمار بعد از اقدامات اولیه در ساعت ۲:۳۰ بامداد جهت ادامه درمان و تعبیه پیس قلبی به بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل اعزام گردید و در حال حاضر حال بیمار مساعد و شرایط خوبی دارد و آماده تعبیه باتری دائمی در قلب می باشد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری