بر اثر جاری شدن سیل شدید در منطقه گرمی مغان متاسفانه ۶ نفر جان خود را از دست دادند و ۲ نفر نیز مصدوم شدند.

به گزارش فریاد ارس، فوتی‌های این حادثه سه کودک ۵، ۶ و ۷ ساله، یک نوجوان ۱۳ ساله، یک زن ۴۴ ساله و یک مرد ۳۳ ساله هستندکه پیکرهایشان امروز توسط نیرو‌های امدادی و مردم از زیر گل و لای بیرون کشیده شدند.

به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در مناطق شمالی استان بویژه در شهرستان‌های گرمی و انگوت بارش شدید باران موجب جاری شدن سیل شد.

سیل روز چهارشنبه ۲۴ خردادماه در شهرستان گرمی همچنین سبب مسدودی راه ۳۰ روستا شده و موجب تخریب پل ارتباطی انجیرلو در جاده گرمی به بیله‌سوار شد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، پل تخریب شده انجیرلو در جاده گرمی – بیله‌سوار مغان ۶ ماه زمان می برد تا عملیات احداث آن به اتمام برسد. در همین رابطه راه جایگزین برای مسیر ترانزیتی نیز محور ترانزیتی از مسیر بیله سوار پارس آباد مشگین شهر در نظر گرفته شد تا تردد از این مسیر انجام گیرد.

این سیل ویرانگر خسارات مالی فراوانی نیز به بخش‌های کشاورزی، حمل و نقل، تاسیسات زیربنایی و طرح‌های تولیدی روستاهای گرمی و بیله سوار وارد کرده است.

از ساعات اولیه سیل، دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و جهادی جهت انجام اقدامات لازم و خدمت‌رسانی در سطح شهرستان مستقر شدند و طی ۳ روز اخیر آب‌رسانی با تانکر، پخش آب معدنی و توزیع غذای گرم در مناطق سیل‌زده شهرستان گرمی در دستور کار بوده که تا بازگشت روند زندگی عادی مردم، اقدامات لازم و اساسی در سطح ملی و استانی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری