استاندار اردبیل گفت: برخلاف دهه‌های گذشته، آموزش و پرورش امروز در یک فضای متفاوت قرار گرفته و ما شرایط تحصیلی متغیری را نسبت به گذشته شاهد هستیم.

به گزارش فریاد ارس، سید حامد عاملی با اشاره به پایین بودن رتبه استان در کنکور و نمرات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: آنچه که آموزش و پرورش را به این حال و روز انداخته دخالت‌های خارج از آموزش و پرورش که دلسوزان باید اجازه ندهند تا بیش از این آموزش و پرورش به حاشیه کشیده شود.

وی افزود: نباید اجازه دهیم بر سر آموزش و پرورش معامله‌ای صورت بگیرد چرا که سرنوشت نسل‌های آینده با این نهاد و فعالیت مستقل آن گره خورده و شایسته است در فرآیند توسعه‌ای استان آموزش و پرورش را به عنوان یک مجموعه منحصربه فرد در فرآیند تعلیم و تربیت مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: آینده اردبیل را می‌توان از آموزش و پرورش توانمند آن به درستی ترسیم کرد و بنده از دلسوزان و آنهایی که دغدغه توسعه استان را دارند، ملتمسانه می‌خواهم تا در این حوزه ورود پیدا کرده و اجازه ندهند تا بیش از این آموزش و پرورش با نگاه و حرکت‌های سیاسی مدیریت شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: ما باید جلوی این رویه را بگیریم و اجازه ندهیم تا آموزش و پرورش به یک نهاد وابسته به احزاب، گروه‌ها و آرایش‌های سیاسی تبدیل شود بلکه بهتر است گفتمان فراگیر توجه تخصصی به نظام تعلیم و تربیت مورد دقت و جهت‌گیری اصلی باشد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : تسنیم