نماینده خلخال و كوثر در مجلس گفت: در استان اردبیل انتصابات فامیلی، هم هیئتی و دوستی بیداد می کند.

به گزارش ایل مغان، غنی نظری اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی الان روی وزرای اقتصادی دولت و استانداران حساسیت خاص دارد، لذا رییس جمهور باید نسبت به جابجایی وزرا اقدام کند و اگر اقدامی نکند مجلس حتما تا خرداد تکلیف برخی از وزرا را روشن می کند و همچنین حتما با وزیر کشور در مورد ضعف استانداران برخورد می شود.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس افزود: استاندارانی که انتخاب شده اند چون تجربه ندارند، فکر می کنند فقط استاندار مرکز استان هستند و چگونگی تعامل با نمایندگان مجلس را نمی دانند و فکر می کنند مجلس محلی است که بودجه را تصویب می کند و اجازه نظارت ندارد.

نظری ادامه داد: اینکه نمایندگان در انتصابات دخالت نمی کنند دلیل نمی شود که استانداران و وزرا هم انتصاباتی بر اساس دوستی، فامیلی، هم هیئتی و هم محلی داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: استانداران و وزرا ترفندی یاد گرفته اند و می‌گویند که اگر نمایندگان دخالت کنند گزارش شان را به شورای نگهبان و سایر نهادها می دهیم که رد صلاحیت شوند، اما معلوم نیست گزارش انتصابات فامیلی آنها به چه نهادی باید داده شود. در استان اردبیل انتصابات فامیلی، هم هیئتی و دوستی بیداد می کند.

نظری تاکید کرد: اینکه دولت فکر کند که چون مجلس یازدهم دولت روحانی را استیضاح نکرد، ما هم مصون از استیضاح هستیم فکر اشتباهی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: ضعف وزراء اقتصادی دولت مشهود است. معاون وزیری هست که تازه نامه نوشته اند که قراردادی شود و وارد دستگاه دولتی شود. در واقع معاونین برخی از وزرا تازه وارد دستگاه اجرایی شده اند و در بدو ورود معاون وزیر می شوند، در حالیکه معاون وزیر باید ۲۵سال سابقه کار داشته باشد. انتصابات اینچنینی در وزارت کار و جهاد کشاورزی غوغا می کند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : عصر ايران