مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بخشی از تجهیزات و دستگاه‌های آبیاری مدرن در اراضی پایاب سد خداآفرین به دلیل نقص در تکمیل پروژه به غارت رفته است.

به گزارش ایل مغان، حجت الاسلام اکبر اکبری در مراسم گرامیداشت روز ملی اراضی در اردبیل اظهار کرد: با اجرای طرح اصلاح اراضی در کشور که سال ۱۳۴۲ به اوج خود رسید بخش عظیمی از اراضی یکپارچه کشور در تولید محصولات متنوع تقسیم و به مالکان خرد واگذار شد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با رویکرد جدید سعی شد تا تثبیت و حفظ اراضی کشاورزی انجام شود و جلوی سوءاستفاده‌ها و یغماگری‌های احتمالی در این بخش گرفته شود.

به گزارش ایل مغان، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری از صندوق ذخیره ارزی را در توسعه اراضی پایاب سد خداآفرین یادآور شد و گفت: اجرای ناقص این پروژه زمینه را برای عده‌ای سودجو فراهم آورده تا تجهیزات، ماشین آلات و برخی از امکانات آبیاری مدرن را در این منطقه قبل از تکمیل به غارت برده و یا سرقت کنند.

اکبری، ضعف نظارتی و اقدامات قضائی و امنیتی را در این بخش یادآور شد و تصریح کرد: بهتر است هر چه سریع‌تر بزرگترین پروژه آبی – خاکی شمالغرب کشور به مساحت ۴۳ هزار هکتار اجرایی شده و به سرانجام برسد.

وی افزود: جهاد کشاورزی تا ۹۳ درصد عملیات اجرایی را در این اراضی انجام داده اما برخی ادارات با پیشرفت ۶۰ درصد کار را به صورت کاملاً بطی به پیش می‌برند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، افزود: در احیای منطقه مغان زنگ خطر این سرقت‌ها و غارت‌ها به صدا درآمده تا متولیان به هوش باشند و اجازه ندهند اموال بیت المال به نام مردمی کردن کشاورزی به غارت رفته و دچار آسیب شود.

اکبری با اشاره به آیات و روایات اسلامی در استفاده از زمین به عنوان موهبت الهی و بهره برداری از این مواهب خدادادی بیان کرد: عشایر غیور دشت مغان با تقدیم ۶۸ شهید همواره مدافع حق و حقیقت بوده و سعی کردند تا با پرچم تشیع فخر و شرف را برای کشور به ارمغان آورند.

وی تصریح کرد: در این سرزمین الهی که متنعم به آب و خاک است شایسته نیست فقر بیداد کند و بهتر است مسئولان زیرساخت لازم را برای توسعه این بخش فراهم آورند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : مهر