پس از برگشت در حالی که یک استقبال گرم می توانست خستگی چند روز تلاش مداوم برای افتخار آفرینی وزنه برداران پارس آبادی را از تن آن ها بزداید اما بر خلاف این اتفاق افتاد.

به گزارش ایل مغان، احسان صوری و سعید اسکندرزاده دو روز پیش در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جانبازان و معلولان کشور درخشیدند و در این رقابت ها ضمن کسب یک مدال طلا و دو نقره، جواز حضور در مسابقات آسیایی کره را به دست آوردند. پس از برگشت در حالی که یک استقبال گرم می توانست خستگی چند روز تلاش مداوم برای افتخار آفرینی را از تن آن ها بزداید اما بر خلاف این اتفاق افتاد و مورد بی توجهی و عدم استقبال مسئولان محلی و استانی قرار گرفت.

قهرمانانی که با درخشش خود در مسابقات وزنه برداری جانبازان و معلولان کشوری دست به دست هم دادند تا مدال طلا و نقره دسته ۴۹ کیلوگرم جوانان و بزرگسالان به احسان صوری برسد و مدال نقره دسته ۹۷ کیلوگرم نیز به سعید اسکندرزاده.

با وجود این قهرمانی و کسب جواز حضور در مسابقات آسیایی پیش رو کره، انتظار می رفت حداقل مسئولان محلی برای دلگرمی این قهرمانان یک مراسم استقبال در شان آنها برگزار می کردند، اما افسوس که نه از فرماندار و سرپرست بلاتکلیف ورزش خبری بود و نه نماینده ای از فرمانداری ، شهرداری ، شورای شهر و سایر ادارات.

سعید اسکندرزاده همان پهلوونی است که چندی پیش در مسابقات جهانی پارا وزنه برداری گرجستان با لیفت وزنه ۱۵۰ کیلویی ضمن کسب مدال طلای وزن دسته ۸۰ کیلوگرم، دومین وزنه سنگین تاریخ رقابت های جوانان جهان در این مسابقات را به نام خود ثبت کرد تا جواز حضور در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه را کسب کند. احسان صوری نیز در دسته ۴۹ کیلوگرم با مهار وزنه ۱۰۶ کیلوگرم در جایگاه هفتم قرار گرفت. هر چند استرس و شاید کم تجربگی در اولین حضور احسان صوری در مسابقه جهانی باعث شد دست احسان از مدال کوتاه بماند اما در آینده بیشتر از این وزنه بردار پارس آبادی خواهیم شنید.

حال مسئولان ورزش و غیر ورزش کلاه خود را قاضی کنند و ببینند آیا توانسته اند در شأن قهرمانان ملی پوش وزنه برداری پارس آبادمغان نه در حد اشتغال و کار برای آنان! بلکه در حد یک استقبال و تبریک خشک و خالی انتظارات سعید اسکندزاده و احسان صوری را که ورزش را از طبقه خانواده ای با درآمد پایین شروع کرده و بدون حمایتی به قهرمانی رسیده اند را برآورده کنند یا خیر؟!

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری