فرماندار بیله‌سوار مغان از برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ای مرزداران شمال غرب کشور از ۱۱ تا ۱۳ مهرماه در این شهرستان مرزی خبر داد.

به گزارش فریاد ارس، صاحبعلی اصغری اظهار کرد: این جشنواره با حضور هنرمندان عرصه تئاتر استان‌های شمال غرب کشور در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی همزمان با هفته وحدت برگزار می‌شود.

وی مهلت ارسال فیلم‌های نمایشی متقاضی را تا ۳۱ مردادماه و زمان بازبینی آثار را هم هفته اول شهریور ذکر کرد.

فرماندار بیله‌سوار ادامه داد: نخستین جشنواره منطقه‌ای مرزداران شمال‌غرب کشور سال گذشته در راستای تکریم رشادت و مجاهدت‌های مرزداران کشور، تقویت باورها و ارزش‌های دینی و مذهبی در دفاع از دین و میهن اسلامی و بیان حماسه آفرینی‌های مرزداران بیله‌سوار مغان که در شهریور ۱۳۲۰ در دفاع از مرز و بوم به شهادت رسیدند، برگزار شد.

اصغری تصریح کرد: در سال‌های اخیر استقبال از هنر تئاتر با مضامین مرزداران و دفاع آنها در منطقه افزایش یافته و برنامه‌ها و رویدادهای مهمی در حوره تئاتر و فداکاری‌های مرزداران برگزار شده است از جمله می توان به جشنواره تئاتر منطقه ای مرزداران در اسفندماه سال گذشته اشاره کرد.

 

وی یادآورشد: با استفاده بهتر از زبان هنر می‌توان برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشت و عرصه هنر و رسانه ظرفیت موثری برای بصیرت‌افزایی در جامعه دارند.

فرماندار بیله سوار با اشاره به فعالیت ۵۰ بازیگر در حوزه تئاتر این شهرستان گفت: هنرمندان تئاتر این منطقه آینده‌دار بوده و عناوین مختلفی در عرصه‌های ملی و استانی کسب کرده‌اند.

اصغری افزود: هر نقطه از کشور عزیز ایران سرشار از رشادت‌ها و مقاومت‌های مرزدارانی است که در راه حفظ وطن و ناموس از جان مایه گذاشتند و امروز بعد از ده‌ها سال نه تنها از یادها نرفته‌اند بلکه رشادت‌های آنها همچنان بر سرزبان‌هاست.

بیله‌سوار مغان در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایرنا