مدیر آموزش و پرورش پارس آبادمغان از کمبود فضاهای آموزشی در این شهرستان اظهار نگرانی کرد.

به گزارش فریاد ارس، اله بخش نجفی عصر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان پارس آبادمغان را مشکل اساسی در بحث آموزش و پرورش دانش آموزان خواند و گفت: به دلیل کمبود فضای آموزشی، ۷٠ درصد مدارس شهرستان پارس آبادمغان دو شیفته اداره می شوند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید شاهد افزایش ۲ هزار نفری دانش آموز در شهرستان پارس آباد بودیم، افزود: با این تراکم دانش آموزی در سال تحصیلی آینده با کمبود فضای آموزشی مواجه شده و نیاز به احداث مدارس بیشتری خواهیم بود.

نجفی با اعلام اینکه آموزش و پرورش پارس آباد بعنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان اردبیل از حیث امکانات آموزشی جزء فرسوده ترین نقاط در کشور می باشد، گفت: ۴٠ مدرسه در شهرستان پارس‌آباد وجود دارد که فرسوده و نیاز به تخریب و بازسازی دارند که امیدواریم با تلاش دست اندرکاران و کمک های خیرین مدرسه ساز شاهد رفع این مشکلات باشیم.

مدیر آموزش و پرورش پارس‌آباد با ابراز نگرانی از کمبود فضای آموزشی و احتمال سه‌شیفته شدن مدارس این شهرستان، از کسب رتبه ۱۱ کنکور سراسری سال ۱۴٠۱ شهرستان پارس آباد در میان یازده منطقه استان اردبیل اعلام نارضایتی کرد و افزود: این رتبه شایسته آموزش و پرورش شهرستان پارس آبادمغان نیست و بر همین اساس این قول را می دهم که با تلاش شبانه روزی مدیران مدارس، معلمان و دانش آموزان، رتبه پارس آباد جزو منطقه برتر استان شود.

وی در ادامه به بلاتکلیفی استخر فرهنگیان پارس آباد نیز اشاره و افزود: با گذشت ۱۲ سال این استخر به علت عدم تامین اعتبار راکد مانده است که نیازمند همت مسئولان و تخصیص اعتبار برای از سرگیری این پروژه هستیم.

نجفی در ادامه به اقدامات صورت گرفته از زمان تصدی گری مسئولیت خود در آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد اشاره کرد و گفت: از شهریورماه ۱۴٠۱ و طی ۵ ماهی که از مسئولیتم در مدیریت آموزش و پرورش پارس آباد می گذرد ۱٠٠ بازدید در طی دو بار از کلیه مدارس این شهرستان انجام داده و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفته ام.

مدیر آموزش و پرورش پارس آباد بیان کرد: خوشبختانه با حمایت دولت انقلابی، مسئولان شهرستانی و استانی، فرماندار، استاندار، مدیرکل تجهیز و نوسازی، مدیرکل آموزش و پرورش، خیرین و نماینده مردم پارس آباد اخیرا شاهد افتتاح و کلنگ زنی پروژهای قابل توجهی در آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد بودیم که امیدواریم شاهد ادامه این روند باشیم.

وی، تجهیز ۱۵٠ مدارس به امکانات آموزشی، کلنگ زنی سالن ورزشی مدرسه امامت روستای فیروزآباد، کلنگ زنی مدرسه سه کلاسه روستاهای اروج کندی و مرتضی کندی، کلنگ زنی مدرسه ۶ کلاسه میلاد و بشارت روستای قره تپه را از جمله اقدامات اخیر آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد عنوان کرده و از اجرای ابتکاری برنامه هایی از جمله دوشنبه ها با شهید اسلام در مدارس جهت اشنایی دانش آموزان با نسل اول انقلاب، ایجاد کاروان قرانی با همکاری فرماندهی ناحیه بسیج و اعتکاف دانش آموزی برای اولین در منطقه خبر داد.

نجفی در پایان از همدلی و همراهی مسئولین شهرستانی، استانی، نماینده پارس آباد در مجلس، دولت مردمی وانقلابی در اجرای پروژها و پیشبرد برنامه های آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد به دور از هرگونه نگاه‌های سیاسی قدردانی کرد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری