نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس در تذکری از سوءمدیریت آب منطقه ای استان اردبیل و مشکلات کشاورزان این منطقه انتقاد کرد.

به گزارش ایل مغان، عباس جهانگیرزاده در نشست علنی روز یکشنبه، ۳۰ مردادماه مجلس شورای اسلامی گفت: تذکر بنده به وزیر نیرو است، آقای وزیر؛ نامه ها و درخواست های بنده به جنابعالی در خصوص بحران آب ناشی از سوءمدیریت در حوضه دشت مغان و بی توجهی به مدیریت آب منطقه استان اردبیل به توسعه شبکه آبیاری و بحران آب موجود در توزیع آب مناطق مغان میسر واقع نشد و نتیجه آن منجر به ورود خسارت هنگفت در سال گذشته شده است.

وی تاکید کرد: در سال گذشته به زارعین حوضه زرخیر مغان و شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز خسارت هایی وارد شد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس مطرح کرد: اخیرا طی مکاتبات موجود برای جلوگیری از شرایط مشابه، در سال جاری نیز مراتب را متذکر و راهکارهایی را برای توزیع شبکه آبیاری و جلوگیری از هدررفت آب رودخانه ارس از طریق لایروبی و توجه به بزرگترین و حیاتی ترین پروژه شمال کشور یعنی پروژه سد خدآفرین که با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی از سال ۹۷ در دولت گذشته رها شده است، ارائه کردم، اما باز هم بی تاثیر بوده است.

جهانگیرزاده مطرح کرد: متاسفانه روز موعود فرا رسید و شرایط روز گذشته تکرار شد، بحران آب ناشی از ضعف مدیریت آب منطقه ای استان اردبیل کشاورزان زحمتکش را جلوی فرمانداری های محل کشیده است.

وی افزود: آقای وزیر؛ آیا امروز پاسخی برای آن ها دارید؟ مسئولیت بحران ناشی از سوءمدیریت آب در حوضه دشت مغان که ۲ سال تمام فریاد می زنیم، با چه کسی است؟

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خانه ملت