سرپرست سازمان امور عشایر ایران از طرح تامین آب‌پایدار "کچی قشلاقی" مغان که آب شرب عشایر سه‌قشلاق را تامین می‌کند، بازدید کرد.

به گزارش فریاد ارس، سرپرست سازمان امور عشایر ایران در روز اول سفر به استان اردبیل از طرح تامین آب‌پایدار “کچی قشلاقی” که آب شرب عشایر سه‌قشلاق را تامین می‌کند، بازدید کرد. علاوه بر تامین آب برای عشایر این سه‌قشلاق، تامین آب پایدار در هفت‌قشلاق عشایری دیگر در شهرستان انگوت انجام شده است.

سیاوش احمدی میرقائد در دیدار با عشایر این منطقه، مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد و گفت: تامین آب‌ شرب پایدار برای عشایر از اولویت ها و مهمترین دغدغه‌های سازمان امور عشایر است.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران در ادامه همچنین از اجرای پل “قره‌سو” بازدید کرد. این پل محل تردد ۱۶۰خانوار عشایری است که با همکاری بسیج‌سازندگی در دست اجرا است و تاکنون ۶۸درصد پیشرفت داشته است.

احمدی میرقائد از طرح آبرسانی به قشلاق “قوزی قورقی” نیز بازدید کرد و در این بازدید گفت: اجرای پروژه‌ های تامین آب‌پایدار در مناطق عشایری تاثیر زیادی در بهبود وضعیت تولید و رفاه عشایر دارد.

وی از پروژه تفکیک آب‌ شرب و کشاورزی “آج اشمه” مغان نیز بازدید کرد. این طرح با اعتبار ۳۲میلیارد تومان اجرا و آب‌ شرب ۳۶۰۰‌خانوار عشایری در ۲۳۴قشلاق در شهرستان‌های اصلاندوز، بیله‌سوار و پارس‌آباد مغان را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری