جانشین فرماندهی مرزبانی فراجا با اشاره به وضعیت امنیتی مرزهای کشور، گفت: امروز بحمدالله با تلاشهای مرزبانی، مرزهای کشورمان از امنیت پایدار و مطلوبی برخوردار است.

به گزارش فریاد ارس، سردار جلال ستاره روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت در اجلاسیه مرزداران و شهدای شهرستان بیله‌سوار که در چهارچوب کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در شهرستان مرزی بیله‌سوار برگزار شد، اظهار کرد: مردم این سرزمین در اعصار مختلف دفاع جانانه‌ای از کشور کردند اما متاسفانه این جانفشانی‌ها خوب ثبت نشده و بخش اعظم این آثار از بین رفته است.

وی افزود: در جای جای مرزهای کشور آثار رزم و سنگر و تلاش را در اعصار گذشته می‌بینیم. نمونه‌هایی مثل مزار شهدای شهریور ۱۳۲۰ که در کشور متعدد هستند ، همه نشان دهنده رشادت و پایمردی مردم این سرزمین است.

جانشین مرزبانی فراجا ادامه داد: دشمنان ما چندین سال در این حوزه کار کردند و مقام معظم رهبری هم بارها در این زمینه هشدار داد ولی ما که مسئول بودیم باورمان نمی‌شد دشمن چه در سر دارد.

سردار ستاره به اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای آسیب زدن به ایمان جامعه و ارکان آن یعنی خانواده و مسجد، افزود: ما در آموزش و پرورش و رسانه و طیف‌هایی که در معرض خطر بیشتر بودند باید قوی‌تر عمل می‌کردیم.

سردار ستاره با بیان تاکید بر لزوم اهتمام و تقویت ولایتمداری، تصریح کرد: در حوزه فرهنگ نقش خواهران محجبه در هدایت فرهنگی جامعه فوق‌العاده حائز اهمیت است و امروز هم دائما باید پیرو ولایت باشیم چشم و گوشمان به ولایت باشد.

گفتنی است، تجدید میثاق با آرمان های شهدا و دیدار با خانواده مرزبان شهید نجات آتشی، رونمایی از کتاب «قاسمان زمان از دیار ساوالان» پیرامون چهل شهید سیزده ساله استان اردبیل، افتتاح طرح خوش آیندسازی پاسگاه مرزی قره قاسملو و دیدار چهره به چهره با تعدادی از مرزنشینان از برنامه های جانشین مرزبانی فراجا در شهرستان مرزی بیله سوار بود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری