رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت مغان از مذاکرات با موسسه گواهی بذر برای تولید چندین بذر استراتژیک در این شرکت خبر داد.

به گزارش فریاد ارس، نایبعلی رحیمی با بیان اینکه مراحل مطالعاتی تولید بذرهای استراتژیک به‌زودی در این شرکت آغاز خواهد شد، گفت: کشت و صنعت مغان به‌عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی استان، کشت محصولات جدید و تامین بذور مورد نیاز کشور را مورد توجه قرار داده و اقداماتی در این زمینه انجام داده است.

وی تاکید کرد: در همین راستا مذاکراتی با موسسه گواهی بذر برای تولید چندین بذر از جمله بذور چغندر قند، یونجه و ذرت انجام شده و به‌زودی مراحل مطالعاتی و عملیات اجرایی طرح آغاز خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت مغان بیان کرد: تولید بذر محصولات استراتژیک ضمن تامین نیاز استان و کشور از واردات بذر و خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

رحیمی ادامه داد: این طرح علاوه بر استقلال و خودکفایی در تولید بذر مورد نیاز کشور در افزایش درآمد‌های شرکت، صادرات و ارز آوری بسیار موثر خواهد بود و مدیریت جدید شرکت با توجه به اهمیت این موضوع، اقدامات عملی را در این باره در دستور کار قرار داده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان همچنین با اشاره به ضرورت ارتباط بنگاه‌های اقتصادی استان با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی تصریح کرد: کشت و صنعت مغان به نوبه خود تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی را در اولویت قرار داده و مصمم هستیم از تجربیات استادان و پژوهشگران دانشگاهی در اجرای طرح‌های کشاورزی و پژوهشی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری