رئیس تعاون روستایی شهرستان پارس آباد گفت: مراکز خرید تضمینی گندم در شهرستان مرزی پارس آبادمغان از ۱۷ خرداد ماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش فریاد ارس، فریدون سپه با اشاره به آمادگی ۴ مرکز خرید تعاون روستایی در شهرستان پارس آباد، اظهار کرد: این مراکز خرید، شامل سیلوی اولتان، گوشلو، تازه کند و فیروزآباد خواهد بود که از ۱۷ خرداد ماه فعالیت خود را در شهرستان پارس آباد آغاز خواهند کرد.

به گفته رئیس اداره تعاون روستایی پارس آباد، کارخانه آرد مغان نیز از روز سه‌شنبه تحت نظر اداره کل غله اقدام به خرید خرید تضمینی گندم خواهد کرد.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل نیز با بیان اینکه کشاورزان در برداشت گندم عجله نکنند، تاکید کرد: به دلیل بالا بودن رطوبت گندم از کشاورزان منطقه خواسته شده که از برداشت زودهنگام خودداری کنند تا متحمل افت بیشتر در مراکز خرید نشوند.

علی نوبخت به اهمیت ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی نیز اشاره و افزود: کشاورزانی که می‌خواهند محصولات گندم سال زراعی و کلزا خود را تحویل مراکز خرید بدهند حتماً با مراجعه به همکاران جهاد کشاورزی اطلاعات خود را در پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت و یا به روزرسانی کنند تا در روند خرید هیچ گونه مشکلی پیش نیاید.

قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم ۱۱۵ هزار ریال است که علاوه بر این ۱۵ هزار ریال یارانه تولید گندم و ۲۰ هزار ریال هم تشویقی پرداخت خواهد شد که در نتیجه قیمت خرید پایانی خرید هر کیلوگرم گندم ۱۵۰ هزار ریال است.

گفتنی است، خرید تضمینی گندم ۱۵ هزار تومانی با ۱۲ درصد رطوبت و چهار درصد افت مفید از سوی دولت مشخص شده که بنا به اعلام وزرات جهاد کشاورزی این مبلغ قابل تغییر و افزایش است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری