به گزارش خبرنگار فریاد ارس، سرهنگ زعفر منیری روز چهارشنبه ۹ مهرماه در نشست هماهنگی هفته نیروی انتظامی که در سالن اجتماعات فرمانداری پارس آباد برگزار شد، با اشاره به دیدار دیپلماتیک مرزی با کشور آذربایجان، اظهار کرد: در یک سال اخیر، هنگ مرزی پارس آباد ۱۶۰ ملاقات مرزی با کشور همسایه و دعوت از همتایان خود جهت برگزاری دیدار دیپلماتیک مرزی کرده است.
وی افزود: این ملاقاتها به منظور تقویت امنیت مرزی و رفع چالشهای مرتبط با مرزنشینان به صورت منظم و به ویژه در مناطق مرزی منطقه برگزار می شود و نقش مهمی در تقویت روابط دوجانبه و ارتقای امنیت مرزها دارد.
وی با بیان اینکه مرزبانی مجموعه ای مستقل در فراجا است، به پایش و رصد تحرکات مرزی، عملیات تاخیری، اقدامات دیپلماسی در مرز، اجرای قوانین مرزی و رسیدگی به ملاقات مرزی اشاره کرده کرد و گفت: این ملاقاتهای برون مرزی به ما این امکان را میدهند تا مشکلات مشترک را بررسی کرده و راهکارهایی عملی برای پیشگیری از بحرانها و تقویت امنیت مرزی ارائه دهیم.
فرمانده هنگ مرزی شهرستان پارس آباد در ادامه به تشریح برنامه های هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: همزمان با این هفته ۵۰ عنوان ویژه برنامه توسط هنگ مرزی این شهرستان، در پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز برگزار می شود.
انتهای پیام/
- نویسنده : مرتضی بری

Saturday, 27 June , 2026