به گزارش خبرنگار فریاد ارس، کشاورزان شهرستان پارسآبادمغان به دلیل تاخیر در پرداخت پول گندم، از وضعیت موجود ابراز نارضایتی کردند. دو ماه از تحویل گندم به سیلوهای دولتی میگذرد و هنوز خبری از پرداخت پول آن نیست. این نه تأخیر است و نه مشکل فنی. این خیانت است. خیانتی به کشاورزی که ستون امنیت غذایی کشور است.
در همین رابطه کشاورزان پارس آبادی با ارسال پیامهایی به پایگاه خبری آران مغان، خواستار رسیدگی فوری مسئولان به این وضعیت شدند.
معاون وزیر کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در میان خبرها اعلام کرده که پیگیری مطالبات گندمکاران در حال انجام است و در صورت تأمین مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه، پرداختی بابت خرید تضمینی گندم سال ۱۴۰۴ توسط بانک عامل صورت خواهد گرفت.
این خبر منجر به سیل انتقادهای مردمی در شبکههای اجتماعی شده است. یکی از مخاطبان با انتقاد از مدیریت قیمتها، اظهار داشته است: سال گذشته امید به افزایش قیمتها، گندم کاشتم، اما اکنون میبینم که قیمت تجهیزات کشاورزی سه ، چهار برابر شده است و نمیتوانم حتی یک جفت لاستیک تراکتور بخرم.
کشاورز دیگری افزود: وعده و وعیدها برای کشاورزان کافی نیست؛ ما برای پرداخت هزینههای زندگی و وامهای بانکی نیاز به مطالبات خود داریم. چرا ما باید به عنوان کشاورزان، زحمت یکسال را بیپاسخ بگذاریم و بعد از تحویل گندم، به دنبال مطالباتمان باشیم؟
یکی دیگر از کشاورزان با نارضایتی گفته است: با رفتار مسئولان، به نظر میرسد که نمیخواهند سال آینده کشاورزان به کشت گندم ادامه دهند و در نظر دارند گندم را فقط از طریق واردات تامین کنند. این وضعیت برای کشاورزان غیرقابل قبول است و باید در مورد دیون و مطالبات ما تدبیری اندیشیده شود.
شرمآور است که کشاورزی که زمین را زیر پا گذاشت، هوا را تاب آورد و بیآبی را تحمل کرد، حالا باید با سیلی صورتش را سرخ نگه دارد چون آقایان “در حال بررسیاند”.
این وضعیت نهتنها نشاندهنده ناتوانی در مدیریت است، بلکه به معنای عدم احترام به زحمات کشاورزان و تهدید امنیت غذایی کشور است.
انتظار میرود مسئولان هر چه سریعتر به این مطالبه جدی رسیدگی کنند. چرا که گندمکاران با مشکلات مالی و بخصوص برگشت چکهاشون روبرو هستند. در حالی که به وعده دولت مبنی بر پرداخت مطالبات در کمتر از ۷۲ ساعت دل خوش کرده بودند.
انتهای پیام/
- نویسنده : مرتضی بری

Thursday, 25 June , 2026