به گزارش فریاد ارس، سامانه پاسخگویی به «شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی» به منظور تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی طراحی شده است. افراد میتوانند برای طرح شکایات، درخواستها، گزارشها، انتقادها، اعلامات و پیشنهادات با بانک مرکزی به این سامانه مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.
بانک مرکزی در اطلاعرسانیهای مکرر خود اعلام کرده است که مردم میتوانند هرگونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه میکنند و شکایت و درخواستی دارند، میتوانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواستها و شکایتهای خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری میکند.
مراحل ثبت شکایت نسبت به بانکها و موسسات در سامانه بانک مرکزی
– ابتدا موضوع مورد شکایت خود را باید به واحدهای بازرسی و یا سامانه رسیدگی به شکایت بانک یا موسسه مربوطه منعکس کنید.
– در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب و یا اعتراض به پاسخ بانک عامل، مراتب را همراه با مستندات مربوط به آن در سامانه شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی ثبت کنید.
– طرح شکایت باید توسط خود فرد و یا وکیل قانونی او مطرح شود و درج کامل مشخصات فردی و اطلاعات شعبه بانک یا موسسه اعتباری الزامی است.
– نتیجه درخواست خود را میتوانید با استفاده از کد رهگیری مربوط به آن و در صفحه پیگیری درخواست مشاهده کنید.
– برای ثبت شکایت به لینک مقابل مراجعه کنید: سامانه شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی.
از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند:
هر گونه تعلل یا ممانعت و عدم پاسخگویی در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری.
تاخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری. (پس از تکمیل مدارک ظرف مدت ۱۰ روز کاری باید پرداخت شود)
دریافت وثایق نقدی برای پرداخت تسهیلات و یا مسدود کردن بخشی از مبلغ وام.
درخواست ضمانتهای فراتر از قانون و بخشنامهها.
انتهای پیام/
- منبع خبر : باشگاه خبرنگاران

قاسم اکرامی
تاریخ : 30 - جولای - 2025
باسلام درود
بنده شکایت دارم از کارمند بانک مسکن شعبه پارس اباد اقای منجم من وام مسکن برداشتم وسه نفر زنجیره ای بهم ضامن شدیم وبنده شش ماه پیش خونه را تموم کردم و ازبانک اقساطی کردم تموم شد و بنده ی وام بانک کشاورزی داشتم دیروز رفتم وام رابگیرم گفتن ضامن هستی بانک مسکن که زنجیره ای هستین یکی ضامن من فقط 60میلیون تومان از 450میلیون تومان وام گرفته وبقیش مونده چون فقط هنوز خونه اش تموم نشده قرار شد بقیشو هم کار کنه وپول مونده رابگیره واز بانک مسکن گفتن ی نامه برای مابیار ازارزیابی ویک میلیون هم پول بریز بحساب ماهم برای تهران یک نامه بفرستیم که تمدید بشه وجریمه نکنن بجای ایشون من نامه را ازارزیابی گرفتم وبردم تحویل بانک مسکن دادم حالا بانک مسکن میگه ایشون باید بیاد اقساط بندی کنه وام نمیدم چون دیر ساخته وپول منو هم بانک کشاورزی نمیده که میگه تو ضامن زنجیره ای هستی بانک مسکن نوشته ایشون بدهکار هست خود کارمند بانک دیروز به من گفت نامه رابیار ومنم واست نامه بدم که ایشون بدهکار نیست امروز رفتم هرچی منت کردم التماس کردم وگفتم ایشون هنوز 400میلیون پولش توبانک هست نگرفته به من نامه بدین که من برم از بانک کشاورزی وام دارم پولمو بگیرم اما بامن لج کرد وبه من گفت برو هرجا دلت میخاد شکلیت کن وبگو من میگم خوشم میاد ایمجوری اذیت کنم به منم بدحرفی زد ومنو ازبانک انداخت بیرون لطفا خاهش میکنم مشکلات منو حل کنید بانک مسکن پارس اباد همه را جون به لب کرده بخاطر خدا بخاطر قران مارالزاین مشکلات خلاص کنید اجباری میگه باید بیایی اقساط بندی کنی وبقیه پولتو نگیری والکی ضامن را بدهکار نوشته ومنو هم ار بانک کشاورزی مشکل انداخته